Kako povećati internet prodaju

optimizacija prodavnice i prodaje, ux

Može biti prilično frustrirajuće kada pokrenete internet prodavnicu koja se ne donosi rezultate. U ovom članku ćete videti najbolja rešenja za pokretanje internet prodavnice.

Povećavanje stope konverzije mnogo je više od običnog pravljenja web sajta za e-trgovinu sa lepim proizvodima i guranjem fantastičnih oglasa ili sadržaja, mada i to je važno.

Konkurencija je mnogo velika pa morate da se izborite sa tim i ponudite najbolje kupcima.

Prosečna stopa konverzije za Internet prodavnice je 2%. Izgleda prilično nisko, zar ne? Ali da, to je prosek u industriji.

Ovaj prosek treba da vam pruži osnovnu stopu konverzije koju biste trebali da napravite za svoju internet prodavnicu, osnovnu liniju koju možete zatim poboljšati.

Pre nego što nastavim dalje, moramo biti sigurni da zaista razumete šta je stopa konverzije. Nije samo količina prodaje koju ostvarite.

Stopa konverzije može biti bilo koja radnja koju kupac preduzme i koja bi mogla biti direktno ili indirektno profitabilna za vaše poslovanje. To mogu biti radnje poput dodavanja predmeta u njihovu korpu ili listu želja, registracije ili kampanju putem e-pošte i uopšte bilo koja druga stvar koja može biti dragocen ključni pokazatelj učinka.

Ali naravno, svi smo ovde zbog prodaje.

Zatim, u tom slučaju, pogledajmo najbolje prakse za optimizaciju vaše internet prodavnice i povećanje stope konverzije:

1. Napravite cene atraktivnijim

Čini se da se ovo podrazumeva, ali dosta vlasnika preduzeća stavlja cene malo više u odnosu na konkurente.

Nikada ne padajte u ovo iskušenje. Vaši potencijalni kupci prešli bi kod vaših konkurenata bez problema. Ako je moguće, neka vaše cene budu niže od standardnih. To bi pomoglo vašim konverzijama. Cene su najvažniji faktor za potrošače kada su u pitanju odluke o kupovini.

Osim podešavanja cena, kupcima daje još motivacije za kupovinu proizvoda dodavanjem jedinstvene karakteristike. Zamislite jedinstveni predlog vrednosti, način da proizvod istaknete u odnosu na konkurenciju.

Ako vaš proizvod ili usluga imaju različite planove cena, potencijalni klijent može da bira, pokušajte da ih prikažete što kompaktnije i jasnije. Najmanje nerazumevanje kupca može oterati.

Veoma dobar strateški potez je da se preporuči i istakne plan koji oni mogu da izaberu, po mogućnosti onaj za koji se najviše ljudi opredeljuje. Ovo smanjuje stres prilikom izbora i takođe pokreće njihov FOMO.

Ili još bolje, ponudite besplatnu demonstraciju ili probu proizvoda ili usluge ako je to moguće. Dokazano je da većini ljudi koji kreću akciju besplatno ne bi smetalo da plati da je dovrše.

Tada, naravno, vaši planovi moraju biti detaljni sa kratkim, jasnim i uverljivim opisima.

Primenite psihologiju cena

Možete uticati na instinkte potrošača da stvari pojeftinite tako što ćete navesti da nudite cenu s popustom uz svoju oznaku cene, na primer:

Potrošači bi najverovatnije izabrali proizvode sa popustom nego obične oznake sa cenama.

Na podsvest kupaca možete da utičete i upoređivanjem cene dva slična proizvoda. Uporedite proizvod ili uslugu koje želite da prodate sa drugim cenama veće. Razlika u ceni izgleda atraktivno, a kupci bi bili primorani da se odluče za jeftiniju verziju.

Još jedan trik je da vaši brojevi završe sa 0,99. Potrošači to više vole i dokazano je da povećava konverzije za Internet prodavnice.

Ponudite besplatnu poštarinu

Ovo se gotovo čini bezumnim zahtevom, ali trebali biste znati da je besplatna poštarina postala viralna u današnjoj sferi e-trgovine. Ako kupujete i prodajete na Amazonu, znate da je ovo glavna karakteristika.

Kupci su uvek u potrazi za besplatnom dostavom, a češće će otići do konkurenta koji je ponudi.

Setite se psihologije određivanja cena. Ako zapravo ne možete da ponudite besplatnu dostavu proizvoda, dodajte troškove isporuke troškovima proizvoda.

2. Pružite kupcima personalizovani doživljaj

Više ljudi bi radije kupilo na web sajtu koja nudi prilagođeno iskustvo. Personalizacija web sajta utiče na 86% odluka kupaca o kupovini.

Osigurajte da se vaša Internet prodavnica oseća kao kod kuće uzimajući u obzir istoriju kupovine, obrasce pregledanja svojih kupaca i analizirajući ih kako biste utvrdili šta vide na vašem web sajtu kad god posete vašu prodavnicu. Postoje sjajni alati za e-trgovinu koji vam mogu pomoći u tome.

Imate veće šanse da povećate prodaju kada kupci vide relevantan sadržaj i proizvode na vašem web sajtu, a da ih ne moraju tražiti. Ovo je dobra strategija za prodaju i unakrsnu prodaju. Možete preporučiti proizvode koji su povezani i međusobno rade, a nakon toga ostvariti veću prodaju.

Kvizovi su odličan način za to. Ne samo da biste saznali više o njihovim doživljajima, već bi korišćenje zanimljivog kviz interfejsa za usmeravanje osobe takođe garantovalo zanimljivo iskustvo i edukovalo ih o vašoj prodavnici.

Osim što će povećati stope konverzije, veće su šanse da se kupci vrate u vašu prodavnicu.

Prilagodite oglase i ponovno ciljanje kupaca (retargeting)

Neki posetioci će napustili vašu prodavnicu ne kupujući ništa. U stvari, većina posetilaca može napustiti vašu prodavnicu ne kupujući ništa. Moraćete da koristite marketing putem e-pošte kako biste bili sigurni da nećete izgubiti sve one potencijalne klijente.

Hvatanjem e-mejlova posetilaca na web stranici i sačinjavanjem liste e-adresa, uvek možete poslati kampanje za ponovno ciljanje da biste ih podsetili na vaše proizvode.

Bilo koja e-adresa za ponovno ciljanje koju im šaljete treba da sadrži preporuke i fascinantan sadržaj o proizvodima koje stavljaju u svoju korpu, listu želja. Odredišne stranice treba optimizovati da budu relevantne i uverljive.

Primenite ovu istu strategiju na Facebook kampanje za ponovno oglašavanje, pa čak i putem mobilnih kanala sa push obaveštenjima.

3. Olakšajte navigaciju na sajtu

Verovatno znate koliko je frustrirajuće kada u prodavnici ili tržnom centru ne možete da pronađete ono što tražite. Neka vaša web stranica bude suprotna od toga.

Postoji nekoliko načina za olakšavanje navigacije na vašem web sajtu. Možda biste želeli da započnete sa upotrebom dobre platforme za e-trgovinu koja može da pruži sve potrebne funkcije.

Možete da koristite breadcrumbs i hijerarhijske trake da biste obavestili kupce gde su i gde su bili u vašoj prodavnici. Evo primera:

Oni generišu osećaj pogodnosti i sigurnosti. Sa ovim je teško osećati se izgubljeno.

Meni vašeg proizvoda. Uverite se da je to što jednostavnije i sveobuhvatnije. Želite da izbegnete nespretne i zbunjujuće stranice za navigaciju.

Dakle, ne morate da istiskujete i navodite sve svoje proizvode na jednoj stranici ili u padajućem meniju. Ne morate da ih prostirete na previše stranica. Jelovnik vašeg proizvoda zavisio bi od veličine vaših zaliha i prirode vaših proizvoda. Možda će vam trebati istraživanje potrošača da biste shvatili kako vaši kupci vole da sortiraju ili pregledaju informacije.

Ako se to čini preteranim, verovatno zaboravljate da je zadovoljstvo kupaca najvažnije. Jednostavnost, preglednost i lakoća su vaša mantra za izgradnju vašeg menija proizvoda.
Meni proizvoda nije jedini način da kupci pronađu ono što žele u vašoj Internet prodavnici.

Traka za pretragu mora biti lako vidljiva, lako dostupna i mora se pojaviti na svakoj stranici, osim na stranici za odjavu. Razlog za izlazak iz blagajne je taj što kupci nemaju gde drugde da se odvoje da bi nastavili sa kupovinom.

Sada o funkcijama pretraživanja. Poslednje što želite je obična, neinteligentna traka za pretragu. Traka za pretragu bi trebalo da bude u stanju da predviđa reči i namere kupaca pomoću tehnologije automatskog dovršavanja.

Vaši kupci bi trebalo da dođu do svojih proizvoda tražeći tačno ime ili model, umesto samo kategoriju.

Čak i ako ne unesu tačan proizvod i opis, pretraga bi to trebalo da prepozna i generiše željene rezultate.

Njegove magične moći takođe treba da uključuju tačne greške u kucanju sa autokorektom i generiranje rezultata za reči koje imaju simbole i skraćenice.

Sada je veća verovatnoća da će ove funkcije pridobiti vašeg kupca i zaista pojačati konverziju, ali postoji još mnogo toga. Vaša pretraga izgleda mnogo privlačnija i prikladnija kada prikazuje slike proizvoda onako kako ih navodi.

Možete i da pomognete prodaji davanjem prioriteta najrelevantnijim ili najpopularnijim proizvodima na listi ako model proizvoda ili marka nisu u potpunosti navedeni. Ovo najviše pomaže ako imate veliki inventar sa nekoliko vrsta predmeta.

Koristite filtere


Opet, ako ste velika internet prodavnica sa značajnim brojem proizvoda, želite da se pobrinite da kupci lako dobiju ono što žele, čak i ako nisu tačno sigurni šta žele.

Ovde dolazi filter. Funkcija filtera pomaže im da odaberu (marka, cena, boja I druge moguće varijante) koje imate, tako da mogu lako da suze svoj izbor.

Funkcija bi trebala biti dostupna na stranici opisa proizvoda, stranici rezultata pretraživanja i meniju proizvoda. Ovo su mesta na kojima će kupci najverovatnije napraviti željene promene.

4. Uprostite proces plaćanja

Bilo bi tužno da je potencijalni kupac spreman da kupi izabrani proizvod samo da bi ga obeshrabrila nezadovoljavajuća karta putovanja ili postupak naplate.

Prva stvar je da se pobrinete da im ništa ne otežava mogućnost izbora proizvoda koji žele. Dakle, baš kao u fizičkim prodavnicama, gde će potrošači biti sa kolicima u svakom trenutku dok ne plate, pobrinite se da je ikona vaše mrežne korpe uvek dostupna i vidljiva na svakoj stranici dok se ne odjave.

Dodavanje proizvoda u njihova kolica bilo kada kupci žele pogodnost je koja povećava stopu konverzije i smanjuje koliko često posetioci napuštaju vašu web stranicu.

Omogućite plaćanje gostiju


69% potrošača napušta kolica pre nego što završi odjavu, a procenat toga bi rekao da su to učinili jer se postupak odjave činio zamornim i dugim. 37% kupaca ne želi da se registruje i popuni obrazac za kupovinu proizvoda.

Zbog toga treba da dozvolite ljudima da kupuju bez otvaranja naloga. Tada im možete ponuditi priliku da je naprave nakon kupovine.

Izbegavajte iznenađenja za troškove isporuke


Ah, dosadno je očekivati kupovinu uzbudljivog proizvoda samo da biste posetili stranicu za plaćanje i otkrili naknadu za isporuku koju u potpunosti niste očekivali. Ne želite da posetioci ovo dožive.

50% ozbiljnih kupaca napustiće kolica zbog dodatnih troškova poput naknada za isporuku.

Ako ćete uopšte dodati naknadu za isporuku, učinite to odmah vidljivim na stranici opisa proizvoda zajedno sa smernicama za povraćaj novca.

Potrošači žele da budete transparentni sa ovim informacijama.

Dodajte više opcija plaćanja


Opcije plaćanja treba da budu raznovrsnije od kreditnih ili debitnih kartica.

Postoji nekoliko načina na koje potrošači žele da plate, a vi morate da vodite računa o svim ovim stvarima.

U najmanju ruku, trebali biste imati dostupne opcije digitalnog plaćanja poput Paypal-a.

Koristite traku napretka


Projektna traka predviđa postupak kupovine od izbora proizvoda do podnošenja detalja do mogućih ponuda za plaćanje.

Traka napretka smanjuje osećaj neprijatnosti i nestrpljenja kupca. Doći će da predvide lak i brz postupak plaćanja. To bi, naravno, trebalo da bude stvarnost.

Neka traka bude vidljiva, jasno označena i laka za praćenje.

Strategije napuštanja


Neki ljudi će neizbežno napustiti vašu internet prodavnicu bez odjave. Ono što nije neizbežno jeste da li bi se vratili da dovrše kupovinu ili ne.

Tu mogućnost možete kontrolisati strategijom napuštanja.

Možete im poslati e-poštu u roku za nekoliko sati, a kasnije, nekoliko dana nakon što napuste kolica, da biste ih na ljubazan i zanimljiv način podsetili na kupovinu.

Da bi ovaj imejl bio efikasan, prikažite proizvod koji su napustili, pitajte da li su imali problema sa proizvodom, pa čak i ponudite popuste kako bi bio privlačniji.

Uvek možete pokušati da sprečite kupce da napuste lokaciju pre svega drugom sjajnom strategijom napuštanja. Neki alati mogu otkriti da li će kupac napustiti web stranicu bez dovršavanja ključne radnje. Pomoću njih možete da prikažete zanimljivu ponudu upravo u trenutku kada kupac sprema da klikne na dugme za izlaz.

Ovaj manevar može učiniti čuda i zaista poboljšati vaše stope konverzije.

5. Izgradite poverenje potrošača


Web sajt za e-trgovinu koja deluje pouzdano je internet prodavnica koja prodaje. Želite da određene stvari o vašoj Internet prodavnici odmah komuniciraju da vam se samo jednim pogledom može verovati.

Zbog toga možete na svojoj stranici za plaćanje prikazati signale poverenja koji pokazuju da je vaš sistem dobro zaštićen. To bi mogle biti ikone zaštitnih brendova na vašoj veb lokaciji. Ovo čini da se vaši kupci osećaju sigurni u pogledu slanja svojih podataka na vašu web stranicu.

SSL sertifikat koji je ažuriran i funkcionalan treba da bude označen ikonom na traci web adrese, tako da je očigledno da je vaša prodavnica sigurna.

Koristite recenzije


Pregledi korisnika su bez premca u ubeđivanju potrošača u održivost proizvoda.

Potrošači žele da im veruju i daju ga tako što će im dati do znanja da su ga drugi koristili i smatrali pouzdanim.

Neka recenzije budu vidljive na stranici opisa proizvoda. Prikažite ocene zvezdicama za trenutno osiguranje.

Lepo pozovite kupce da podnesu i recenzije proizvoda, pitajući ih kako se osećaju prema proizvodu. Ovo ima dodatnu prednost korišćenja podataka koje su dostavili za određivanje njihove personalizacije na tržištu.

Iskazi velikih brendova i kritičara takođe su veliko osiguranje kvaliteta. Prikažite ih na veb lokaciji ako ih imate.

6. Optimizujte za mobilne uređaje


Izgubićete mnogo kupaca ako nemate verziju svoje prodavnice na mreži za mobilne uređaje. Ogroman broj posetilaca i kupaca vaše web stranice potiče sa mobilnih uređaja.

Želite optimizaciju brzine, tako da korisnici ne moraju predugo čekati. Vreme prikazivanja vaše web stranice trebalo bi da bude što je brže moguće.

Možete da koristite Google-ovu proveru web sajtova da biste utvrdili da li vaša lokacija zadovoljava zahteve optimizovane za mobilne uređaje.

Dizajn vaše prodavnice ne bi trebalo izostaviti. Naravno, grafika sa radne površine ne bi se lepo poravnala na mobilnim uređajima. To želite ispraviti ili sprečiti, tako da to neće negativno uticati na stopu konverzije.

Optimizacija internet prodavnice za poboljšanje konverzija prilično je zanimljiv proces. Trošenje vremena i strpljenje za kontinuirano testiranje ovih podešavanja ili istraživanje kako biste saznali šta vam odgovara je nešto što morate učiniti ako pokušavate da poboljšate svoje brojeve.

Podelite:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Sadržaj