Benefiti za SEO koje nam donose HTML5 i Schema

Optimizacija za pretraživače (SEO) postoji već dugo i sigurno je reći da je to jedna od najvećih pokretačkih snaga načina na koji se tehnološki trendovi formiraju i razvijaju u onlajn svetu. Već dugi niz godina, prodavci digitalnih tehnologija i web programeri daju sve od sebe da naprave web sajtove koje su trenutno prepoznatljive pretraživačima, stvarajući tako vrednost kako za vlasnike sajtova, tako i za posetioce. Tokom ove potrage osmislili su gomilu različitih naprava i alata, od iskorišćavanja platformi društvenih mreza do optimizacije sadržaja, izgradnje veza, indeksabilnosti i tako dalje.

Međutim, ponekad SEO stručnjaci zaborave da optimizacija nije samo veza i sadržaj. Odličan SEO bi trebalo da dodirne svaki aspekt web sajta. Na kraju krajeva, pretrazivac pokreće web sajt.

Ovde se pojavljuju Schema i HTML5.

HTML5

Pretraživači su uvek bili ludo zaljubljeni u HTML od samog početka, uglavnom zato što je HTML dizajniran za dobro strukturirani semantički sadržaj koji čini jezgro stranice. Kao takav, pomaže pretraživačima u velikoj meri pri pronalaženju mesta sa tabelama stilova, skriptama, slikama, video zapisima i mnogim drugim odeljcima stranice ili delovima sadržaja.

Najveći problem bio je taj što su programeri često koristili svoje jedinstvene načine kada je trebalo definisati različite odeljke na stranicama, što je pretraživačima činilo gotovo nemogućim (u redu, zaista teško) da identifikuju željeni sadržaj na web sajtu.

Uvođenjem HTML5 dodati su novi semantički elementi koji poboljšavaju razumevanje web sajta (i za programere i za pretraživače) i zamenili su elemente poput ili koji nisu semantički.

Iako je u početku HTML5 dobijao mešane kritike od programera, smatrajući ih „previše komplikovanim“, vreme je prošlo i sada je jasno da njegovi semantički elementi i druge funkcije mogu u velikoj meri koristiti web sajtovima i SEO naporima dajući i pretraživačima i korisnicima ono što traže.

HTML5 SEMANTIČKI ELEMENTI I ZAŠTO TREBA DA POČNITE DA IH KORISTITE

Ovo su elementi koji pomažu u definisanju različitih delova web sajta:

  • <head> – Element koji definiše oblast zaglavlja odeljka ili dokumenta
  • <main> – Definisanje glavnog dela (sadržaja) datog dokumenta, ne uključujući navigaciju, podnožje ili druge globalne stavke
  • <nav> – Koristi se za definisanje veza za navigaciju
  • <article> – Deo samostalnog sadržaja u dokumentu, poput komentara, postova na blogu i slično
  • <section> – Koristi se za definisanje odeljaka u datom dokumentu
  • <aside> – Koristi se za definisanje sadržaja koji se može naći osim glavnog sadržaja
  • <figure> – Definisanje samostalnog, nezavisnog sadržaja poput video zapisa, fotografija ili ilustracija
  • <mark> – Koristi se za pomoć pretraživačima da prepoznaju važan sadržaj ili nešto što je istaknuto
  • <figcaption> – Element koji pomaže u identifikovanju opisa slike
  • <hgroup> – Pomaže u identifikovanju grupe zaglavnih oznaka
  • <footer> – Koristi se za pomoć u identifikovanju područja podnožja
  • <time> – Pomaže u definisanju vremena

Kako pomaže semantika?

  • Identifikacija – Kao što je gore rečeno, semantički elementi pomažu u velikoj meri kada je reč o identifikovanju ključnih delova stranice. Na primer, Google-ov Hummingbird engine fokusira se na konverzacijske aspekte sadržaja na stranicama, a upotreba HTML5 semantike će pomoći Hummingbird-u da bolje razume celu stranicu.
  • Zadržavanje prometa na web sajtu – HTML5 može pomoći da posetioci na web sajtova ostanu duže, a što više vremena posetioci provedu na određenoj stranici, to je veći rang za navedenu stranicu.
  • Pomaže u udruživanju sadržaja stranice – semantički elementi podstiču udruživanje sadržaja web stranica na više kanala. To znači da na vaš web sajt postoje pouzdaniji „spoljni“ linkovi, što uveliko pomaže u rangiranju stranica.
  • Bolje se nosi sa bogatim sadržajem – naročito dobro za stranice koje su sadržajne (audio i video).

Osim semantike, HTML5 može da pomogne pretraživačima kada AJAX i URL-ovi uklone #! sa URL-ova. Ovo nije velika stvar što se tiče korisničkog iskustva, ali sprečava pretraživače da uspešno prosleđuju vrednost stranice i takođe može dovesti do problema kada je indeksiranje u pitanju. HTML5 rešava ovaj problem korišćenjem metode pushState, manipulišući objektom istorije pretraživača.

SCHEMA

Schema je kod koji se dodaje stranicama kako bi pretraživačima pomogao da bolje razumeju šta sadržaj znači na datim stranicama, a ne samo šta sadržaj kaže. Da bismo ga stavili u perspektivu, pomoću programa Schema pretraživači mogu da utvrde da li se „bas“ u naslovu odnosi na ribu ili muziku. Kao takvi, pregledači mogu svojim korisnicima dati bolje rezultate.

Kada web sajtovi koriste oznake scheme, pretraživači mogu pomoći korisnicima da daju bolju vrednost i celokupno iskustvo jer im oznake omogućavaju da bolje razumeju web stranice.

Žašto je to važno?

Pa, za početak se pokazalo da dodavanje mikropodataka šeme (inicijalno kreirali Microsoft, Google, Yahoo i Yandex) pomaže stranicama da ostvare više stope učestalosti klikova (CTR) u SERP-u (Stranica rezultata pretraživača) u odnosu na te stranice. koji ne koriste markup. I svi znamo da je stopa učestalosti klikova presudan faktor kada je u pitanju rangiranje stranica.

Oznake su kreirane s ciljem da im korisnik pomogne da lakše pronađu željene stranice i sadržaj, a isporučuje se sa mnoštvom različitih skupova mikropodataka kreiranih posebno za prilagođavanje različitim vrstama web sajtova i informacija. Evo nekoliko primera:

  • Lokalna preduzeća
  • Restorani
  • Članci
  • Događaji
  • Proizvodi
  • Usluge
  • Softverske aplikacije
  • Filmovi
  • TV epizode
  • Pregled knjige

Kao što je već rečeno, ovo je samo nekoliko sjajnih primera. Takođe možete pronaći sve ostalo, čak i doze lekova.

Ako želite do koristite Schema

Što se tiče šeme – što više to bolje znači, što više sadržaja označite, to bolje rezultate možete postići. Na početku može biti pomalo zbunjujuće, ali s vremenom ćete shvatiti da na tone sadržaja možete da označite. Međutim, važno je da označite samo sadržaj koji je vidljiv korisnicima i da se klonite skrivenih elemenata.

Zaključak

Sad je jasno da kada je reč o SEO optimizaciji ima više nego što se na prvi pogled vidi, a stručnjaci se ne bi trebali oslanjati samo na izgradnju veza, sadržaj i eksploataciju društvenih mreža. Tačno je da je „sadržaj najvažniji“ u digitalnom marketingu i stoga igra izuzetno važnu ulogu u optimizaciji pretraživača, međutim, postoji i druga izreka: „Odličan SEO i web dizajn idu ruku pod ruku“. Ovo ide malo dublje, međutim, podseća i SEO stručnjake i web programere da jedino jezgro web sajta i različiti strukturni aspekti mogu dramatično poboljšati ne samo način na koji pregledači rangiraju i identifikuju vaš sadržaj, već i način na koji posetioci reaguju na njega .

I na kraju, web sajtovi su – bar bi ih trebalo – prvenstveno kreirati za ljude, a ne za pretraživače. Sadržaj i proizvodi treba da imaju vrednost i da budu relevantni za kupce. Ako ti kriterijumi nisu ispunjeni, čak ni najbolje SEO prakse i web dizajn neće moći da pomognu preduzeću da ostvari profit ili brži rast.

Jednom kada vrednost bude na mestu, HTML5, Schema, povezuju društvene kanale i sadržaj mogu svi raditi na povećanju prometa i pomoći pretvaranju potencijalnih kupaca u prave kupce.

Sve u svemu, nikada ne zaboravite da vam kupci trebaju biti prioritet, pretraživači vam mogu biti na drugom mestu.

Podelite:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Sadržaj
Pročitajte još