Kako optimizovati One-Page web sajt za google

SEO optimizacija one page web sajta

Web sajtovi sa jednom stranicom, svaka su SEO noćna mora. Svakako, lepe su i nude sve što je potrebno kupcu, ali ih je teško optimizovati, jer se morate usredsrediti na mnogo ključnih reči u jednom dokumentu sa oskudnim resursima.

Ako planirate da optimizujete ovakav web sajt, evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da web sajt postavite na vrh stranice sa rangiranjem Google pretraživača.

Zašto dizajnirati ovakav sajt?

Pre svega, mnogi bi se pitali zašto biste uopšte želeli da imate web sajt sa jednom stranicom?

Pa, razlozi nisu toliko brojni, ali postoje. Na primer, ako vaša kompanija nudi samo jednu uslugu ili jedan proizvod, kao što je poslovno savetovanje, bilo bi vam previše da dizajnirate brojne stranice koje bi ostale prazne kada sve važne informacije možete staviti na jedno mesto, zar ne?

Govoreći iz iskustva, web sajtovi sa jednom stranicom mogu poslužiti kao teren za lift usredsređen samo na jednu kampanju, na koju ljude privlačite iz letaka koji izdajete na ulici ili sa društvenih mreža. U ovom slučaju je u redu da ga koristite ako imate jasan plan i ako je vaš marketinški tim sve dobro razradio.

Ako vam vreme krene suprotno, onda ga osmislite do kraja. Web sajt na jednoj stranici je mnogo lakše dizajnirati i razvijati, a eksponencijalno su jeftinije. Pored toga, biće ih lakše održavati i nećete patiti kada treba izvršiti važna ažuriranja.

I četvrti razlog za dizajniranje web sajta sa jednom stranicom bio bi – jer izgledaju prilično lepo. Međutim, nije sve što sija dobro. Iako dizajneri mogu stvoriti prilično sjajne jednostruke dojavljivače, istini za volju, tako ih je teško optimizovati, jer obično budu spore i ne mogu se lako rangirati.

Pre nego što krenemo u posao (tj. Optimizaciju web sajtova sa jednom stranicom), prvo treba da odlučite da li vam je potreban ili vaša kompanija zahteva mnoštvo stranica. Imajte na umu da ih mnogi SEO stručnjaci ne preporučuju (neki mogu čak reći da su loši za SEO), pa je bolje da dobro razmislite ako planirate da dobijete saobraćaj od Google-a.

One page web sajt SEO

Pre nego što krenete u proces dizajniranja, morate imati na umu da je planiranje web sajta od suštinske važnosti. Morate biti sistematični i odlučiti po kojim ključnim rečima želite da se rangiraju i potpuno odbaciti ideju da će vaš web sajt moći da se rangira po mnogim ključnim rečima.

Bez zdrave količine sadržaja neće biti šanse da web sajt zasija, tako da ćete morati temeljno istražiti ključne reči i odlučiti se za samo nekoliko njih.

#1 Odeljci i ključne reči

U doba semantičke pretrage nije tajna da je relevantnost ključnih reči najvažnija stvar prilikom optimizacije stranice. Sve ključne reči ne smeju biti zbijene u jedan odeljak, već raspoređene u odeljke koji će pomoći korisniku.

Dizajneri obično kreiraju gornji meni koji će posetioca stranice odvesti do željenog odeljka. Navigacijski elementi moraju biti optimizovani i da vas vode do vaših ključnih riječi. Tu dolazi do mapiranja ključnih reči. Naše kolege iz Yoast-a preporučuju grupisanje srodnog sadržaja stvaranjem „ ili za svaku ključnu reč i dodeljuju joj odgovarajući ID. Ako je deo o “šišanju pasa”, koristite šišanje-psa kao ID, jer će to biti slug tog dela. Vaše interne veze na toj stranici vodiće do example.com/#sisanje-psa.

Pored toga, na web sajtova sa jednom stranicom u osnovi možete zaboraviti na to pravilo da morate da koristite „samo jednu oznaku H1 po stranici“. Link Assistant, na primer, preporučuje stvaranje H1 oznake za svaki odeljak, jer „u slučaju one page sajta pokušavamo da oponašamo broj stranica unutar jednog HTML dokumenta. Dakle, broj H1 oznaka može ukazivati na razdvajanje sadržaja. […] Više H1 u ovom slučaju takođe pruža priliku za optimizaciju ključnih reči. Međutim, ne koristite više od jedne oznake H1 po odeljku. “

I, naravno, ne zaboravite da optimizujete slike i sam sadržaj za željene ključne reči.

#2 Brzina stranice

Pošto će sav sadržaj vašeg web sajta završiti na jednoj stranici, zauzvrat će stranica možda biti prenatrpana i preteška. Budući da pretraživači zahtevaju da se vaša stranica brzo učitava, moraćete da poboljšate korisničko iskustvo (posebno za mobilne uređaje) i smanjite vreme učitavanja stranice.

Da biste poboljšali brzinu stranice, trebalo bi da kombinujete CSS i JavaScript datoteke, smanjite broj HTTP zahteva, izbegavate prazne src elemente slike, optimizujete slike (i koristite odgovarajući format slike, kao što je webp) itd.

#3 Poslednja reč tehnologije sadžaja

I poslednje, ali ne najmanje važno, jeste sadržaj. Budući da pravite web sajt od jedne stranice, koja obično postane statična, morate je učiniti relevantnom tokom dužeg vremenskog perioda. Pomozite svojoj stranici da se rangira za određene termine i s vremena na vreme promenite sadržaj web sajta i pokažite konkurenciji da to još uvek možete!

Analiza

Pa, kako znati da li je vaša stranica uspešna? Procenite njene rezultate! Postavite kod Google analitike u svaki odeljak i videćete ishod. Na blogu Google Developers postoji sjajan članak koji će vam pomoći u praćenju aplikacija na jednoj stranici, zato zaronite.

Podelite:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Sadržaj