Lokalni SEO: Faktori rangiranja (2021)

lokalna seo optimizacija

Šta je lokalni SEO?

Lokalni SEO je deo optimizacije prisustva firme na internetu zbog veće vidljivosti u lokalnim i lokalizovanim organskim rezultatima pretraživača. Blizina, istaknutost i relevantnost su tri stuba lokalne pretrage. Lokalni SEO koristi širok spektar tehničkih i kreativnih napora da ubedi pretraživače da firma treba da bude istaknuta u svojim rezultatima kao relevantan odgovor pretraživačima na internetu u neposrednoj blizini svake poslovne lokacije.

Bez obzira da li ste vlasnik lokalnog preduzeća ili prodavac, jedan od najdelotvornijih načina za razmišljanje o integraciji lokalnog SEO-a je oblik korisničke usluge, koji osigurava da korisnici koji pretražuju u blizini mogu da pronađu, lajkuju, povežu se sa vama i odaberu vaše lokalno preduzeće.

Povezani, sveobuhvatni pojam „lokalni marketing na internet mreži“ uključuje sve napore na internetu i van interneta za promociju poslovnih lokacija tako da postanu imena domaćinstava u zajednicama kojima služe.

Lokalna SEO kampanja je poput putovanja od trailhead-a do postavljanja kampa. Staza je ispunjena izazovima, ali i neverovatnim mogućnostima!

Zašto je lokalni SEO važan?

Iako je svaka lokalna firma jedinstvena, gotovo sve one moraju biti dostupne na internetu. Praksa poput optimizacije web stranice, kreiranja unosa lokalnih firmi, upravljanja recenzijama i zarađivanja linkova deli sve ciljeve podsticanja povećanog angažovanja na internetu.

Google ćete pronaći u srži većine lokalnih lokalnih SEO rasprava. Zašto je to?

Od sredine 2020. godine Google-ov globalni udeo na tržištu pretraživača iznosio je 92,06%. Iako drugi pretraživači poput Bing ili Yahoo i dalje moraju da igraju ulogu, njihov udeo je mali u poređenju sa Googleovim – procenjuje se da Google obrađuje 2 biliona pretraživanja godišnje, globalno.

Što je najvažnije, predstavnik Google-a izjavio je 2018. godine da 46% Google-ovih pretraga ima lokalnu nameru. To je ogroman broj lokalnih pretraga koje se obavljaju svakodnevno – statistika koja jasno pokazuje kako istaknutost u rezultatima Google-ovog lokalnog i lokalizovanog organskog pretraživača može dovesti poslovanje do svake lokacije.

lokalni seo google snippet

Šta je potrebno da bi počeli da radimo lokalni SEO?

Stojeći na putu lokalnog SEO projekta, postoje četiri ključne stvari koje su vam potrebne pre nego što započnete reviziju lokalne firme i kreirate strategiju za nju.

1. Smerice za postavljanja firme na google za lokalni SEO

Google-ova pravila vladaju Google-ovim platformama.
Način na koji mislite i plasirate lokalnu firmu na internetu u velikoj meri će se zasnivati na Google-ovom pristupu lokalnoj pretrazi. Šta možete, a šta ne možete regulisati. Smernice za predstavljanje preduzeća na Google-u. Upoznajte ih kao svoj džep, pre nego što napravite prvi korak na ovom putovanju.

Smernice za predstavljanje vaše firme na Google-u Uči vas kako da razmišljate o firmi u Google-ovim terminima, kako da trgujete putem platforme Google My Business i kako da izbegnete skupe greške. Kršenje smernica može rezultirati gubitkom rang liste, različitim nivoima kažnjavanja, pa čak i uklanjanjem lokalnih poslovnih listi. Označite smernice obeleživačima, proučite pravila koja sadrže i često se na njih pozivajte, jer Google često dodaje nove odredbe i pojašnjenja.

Na početku putovanja najvažnije smernice koje treba da razumete su one koje opisuju podobnost za uključivanje u My bussines na Google-u. Bilo koja lokacija mora ispunjavati ovaj uslov:

„Da bi se kvalifikovalo za profil firme na Google-u, firma mora uspostaviti lični kontakt sa kupcima tokom navedenog radnog vremena.“

Drugim rečima, ako lokacija preduzeća ne služi klijentima licem u lice tokom svog radnog vremena, ne ispunjava uslove za GMB listu i neće moći da sprovede potpunu lokalnu marketinšku kampanju na mreži za pretragu. Lokalni SEO zavisi od lične usluge, bilo da je to u prodavnici, na ivičnjaku ili na lokacijama kupaca.

Jednom kada utvrdite prihvatljivost bilo koje lokacije koju planirate da plasirate na tržište, smernice zatim detaljno opisuju kako se popunjavaju različita polja profila Google My Business, uključujući kako imenovati preduzeće, kako rukovati njegovim adresama, odeljenjima i naprednim tehnikama, kako odrediti radno vreme i još mnogo toga.

2. Osnovni podaci vaseg posla

Revidirajte osnovne poslovne informacije sa relevantnim ključnim ljudima za svaku lokaciju.
Budite sigurni da imate tačno ime, adresu, broj telefona, radno vreme i druge podatke za svaku lokaciju. Budite sigurni da postoji puna saglasnost između svih relevantnih odeljenja preduzeća o kanonskom stanju ovih podataka. Nedoslednosti mogu da pogađaju lokalnu marketinšku kampanju za pretragu od početka do kraja.

Preskakanje ovog koraka znači kasnije naleteti na probleme. Napravite kopiju ove jednostavne, besplatne proračunske tabele, dodelite broj / kod prodavnice svakoj lokaciji i popunite sva polja. Ako se brend koji promovišete kvalifikuje za unose u više odeljenja ili za više praktičara u skladu sa smernicama za predstavljanje vašeg preduzeća na Google-u, uverite se da ispunjavate i kolonu za svaki od ovih entiteta.

Dodajte dodatna polja u tabelu ako su vam potrebna. Na primer, ako je preduzeće franšiza, razmislite o dodavanju polja za kontakt informacije korisnika franšize kako biste mogli brzo da im se obratite kada treba da komunicirate.

Konačno, ako firma ima više od 10 lokacija, imaćete priliku da radite sa Google-ovom funkcijom grupnog otpremanja, koja zavisi od popunjavanja njihove tabele za grupno otpremanje.

3. Jasno identifikujte poslovni model

Odvojite dodatno vreme da pažljivo identifikujete svoj poslovni model, posebno. Poslovni modeli uključuju:

  • Cigla i malter, poput prodavnica ili restorana u koje dolaze kupci
  • Područje pružanja usluga (SAB), poput vodoinstalatera ili ugostitelja koji odlazi kupcima
  • Hibrid, poput picerije koja takođe nudi
  • Dom, poput vrtića
  • Kolocirano / zajedničko brendirano preduzeće, poput lokacije lanca KFC / A&V
  • Posao sa više odeljenja, poput bolnice ili auto kuće
  • Posao sa više praktičara, poput firme za prodaju nekretnina ili stomatološke ordinacije
  • Mobilni posao, poput stacionarnog kamiona za hranu
  • Kiosk, bankomat i drugi manje uobičajeni poslovni model

Smernice za predstavljanje vašeg preduzeća na Google-u imaju jedinstvene zahteve i mogućnosti za svaki model. Nećemo reprodukovati ceo dokument u ovom vodiču, jer često dolazi do uređivačkih promena – odvojite vreme da pročitate celokupan niz smernica kako biste bili sigurni da znate kako da krenete dobrim putem kroz Google-ovu teritoriju na mreži.

4. Jasna izjava o poslovnim ciljevima

U nekim scenarijima, vaš projekat će biti razvoj celokupnog spektra sredstava na mreži (a možda i van mreže) za lokalnu poslovnu lokaciju. Dodirnućete sve, od web sajta do unosa lokalnih firmi, preko marketinga putem e-pošte, preko profila na društvenim mrežama i upravljanja recenzijama. U drugim slučajevima možda se fokusirate samo na manji deo slike. Ali, da li je obim posla koji je pred vama širok ili konačan, postavljanje ciljeva na samom početku jedini je način da saznate da li ste uspeli ili ne nakon izvršavanja zadataka.

Obično je najbolje kada vlasnik firme može da navede svoje ciljeve tako što će odgovoriti na pitanje:

“Šta je za vas uspeh”

Pokušajte da odgovor na to pitanje formulišete u smeru uspeha koji izgleda ovako:

  • Povećanje dolazaka na lokaciju
  • Povećanje broja telefonskih poziva
  • Povećanje transakcija
  • Povećava broj predatih obrazaca
  • Povećanje zahteva za uputstvima za vožnju
  • Povećanje linkova
  • Povećanje pozitivnih kritika
  • Povećanje vidljivosti lokalnog paketa za ključne fraze za pretragu

Klonite se merila sujete, poput „Želim da budem broj 1“ ili „Samo mi treba više prometa na web sajtu“. Na kraju, ono što većina firmi zaista želi je povećani profit. Kako doći od A do Ž, tamo je strategija, koja definiše koje taktike i poruke mogu rezultirati postizanjem navedenog cilja, što se potom pretvara u povećanu dobit.

Kada se bilo koji relevantni saradnici dogovore o cilju, odredite vremensku liniju. Interni i nezavisni marketinški stručnjaci trebali bi biti izuzetno jasni u pogledu stvaranja realističnog vremenskog okvira. Potrebno je vreme da učinci gotovo svih lokalnih marketinških napora na tržištu potpuno sazru, zato budite sigurni da bilo koji vremenski sled koji nudite izbegava previše obećavanje i nedovoljnu isporuku.

Sad kad imate kanonske podatke o firmi, znate model i ciljeve preduzeća i imate Google-ove smernice, spremni ste da započnete lokalno SEO putovanje.

Ukoliko imate bilo kakva pitanja ili nejasnoće možete nas kontaktirati.

Podelite:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Sadržaj
Pročitajte još