SEO Optimizacija – Kako optimizovati sajt

Podelite:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Ovaj tekst će biti uvod optimizacije za pretraživače (SEO), izuzetno važne taktike za stvaranje prometa na vašem web sajtu.

U ovom tekstu ćete naučiti:

  1. Šta je SEO i zašto je to važno?
  2. SEO istraživanje ključnih reči i ciljanje ključnih reči
  3. Najbolje prakse za optimizaciju stranica

Šta je SEO i zašto je važan?

Optimizacija za pretraživače je proces optimizacije web stranica i njihovog sadržaja kako bi ih korisnici lako pronašli u pretrazi pojmova relevantnih za vašu web stranicu. Pojam SEO takođe opisuje postupak olakšavanja web stranica softveru za indeksiranje pretraživača, poznatom kao „crawlers“, za pronalaženje, skeniranje i indeksiranje vašeg web sajta.

Iako je koncept SEO relativno jednostavan, mnogi kada se sretnu sa SEO optimizacijom i dalje imaju pitanja:

  • Kako da „optimizujetem“ za svoju web stranicu ili web stranicu svoje kompanije za pretraživače?
  • Kako znati koliko vremena treba provesti na SEO?
  • Kako razlikovati „dobre“ SEO savete od „loših“ ili štetnih SEO saveta?

Možda je najvažniji aspekt SEO optimizacije kako zapravo možete da iskoristite SEO kako biste pomogli u pronalaženju relevantnijeg prometa, potencijalnih klijenata iili veće prodaje.

Žašto treba obratiti pažnju na SEO?

Milijarde pretraga obavljaju se na internetu svakog dana. To znači neizmernu količinu specifičnog saobraćaja sa nekom namerom.

Mnogi ljudi traže određene proizvode i usluge sa namerom da plate te stvari. Poznato je da ove pretrage imaju komercijalnu nameru, što znači da svojom pretragom jasno pokazuju da žele da kupe nešto što vi nudite.

Upit za pretragu poput „Želim da kupim automobil“ pokazuje jasnu nameru

Ljudi traže različite stvari koje su direktno povezane sa vašim poslom. Pored toga, vaši potencijalni klijenti takođe traže sve vrste stvari koje su samo malo povezane sa vašim poslom. Oni predstavljaju još više prilika da se povežete sa tim ljudima i odgovorite im na pitanja, da rešite njihove probleme i da postanete pouzdani resurs za njih.

Da li je veća verovatnoća da ćete svoje pretrage dobiti od pouzdanog resursa koji je ponudio sjajne informacije svakog od poslednja četiri puta kada ste se obratili Google-u za pomoć u vezi sa problemom ili nekoga za koga nikada niste čuli?

Šta zapravo utiče na privlačenje SEO saobraćaja sa pretraživača?

Važno je napomenuti da je Google odgovoran za većinu prometa na pretraživačima u svetu. Ovo se može razlikovati od jedne industrije do druge, ali verovatno je da je Google dominantan igrač u rezultatima pretrage u kojima bi vaša firma ili web sajt želeli da se pojave, ali najbolje prakse navedene u ovom vodiču pomoći će vam da pozicionirate svoj web sajt i njegov sadržaj da se rangira i u drugim pretraživačima.

Pa kako Google određuje koje stranice će vratiti kao odgovor na ono što ljudi traže? Kako privući sav ovaj vredan promet na vaš web sajt?

Google-ov algoritam je izuzetno složen, neke od stvari za rangiranje su:

  • Google traži stranice koje sadrže visokokvalitetne, relevantne informacije za određeni upit.
  • Google-ov algoritam utvrđuje relevantnost „indeksiranjem“ (ili čitanjem) sadržaja vaše web stranice i procenom (algoritamski) da li je taj sadržaj relevantan onome što neko traži, na osnovu ključnih reči koje sadrži i drugih faktora (poznatih kao „signali rangiranja“) .
  • Google određuje „kvalitet“ na više načina, ali broj linkova i kvalitetni linkovi koji vode do određene stranice su jako bitni.

Google algoritam sve češće procenjuje dodatne signale za rangiranje kako bi utvrdio gde će se mesto rangirati, kao što su:

  • Kako ljudi stupaju u interakciju sa nekom web sajtom (Da li pronalaze potrebne informacije i ostaju na njoj ili se „vraćaju“ nazad na stranicu za pretragu i klikću na drugi link? Ili jednostavno ignorišu vaš spisak u rezultatima pretrage i nikada klikni?)
  • Brzina učitavanja web sajta i „prilagođenost mobilnim uređajima“
  • Koliko jedinstvenog sadržaja web sajt ima (nasuprot „tankog“ ili dupliranog sadržaja male vrednosti)

Postoje stotine faktora rangiranja koje Google-ov algoritam uzima u obzir kao odgovor na pretrage, a Google neprekidno ažurira i usavršava svoj proces kako bi osigurao da pruža najbolje moguće korisničko iskustvo.

SEO istraživanje ključnih reči i ciljanje najboljih ključnih reči

Prvi korak u optimizaciji za pretraživace je utvrđivanje za šta zapravo optimizujete. To znači identifikovanje pojmova koje ljudi pretražuju, takođe poznati kao „ključne reči“, a za koje želite da se vaša web stranica rangira u pretraživačima poput Google-a.

Na primer, možda ćete želeti da se vaša kompanija koja se bavi prodajom nakita prikaže kada ljudi traže „nakit“, a možda i kada ukucaju stvari poput „moderan nakit“. Donja slika prikazuje obim pretrage ili procenjeni broj pretraga za određeni pojam tokom određenog vremenskog perioda:

Postoji nekoliko ključnih faktora koje treba uzeti u obzir prilikom određivanja ključnih reči koje želite da ciljate na svojoj web stranici:

  • Obim pretrage – prvi faktor koji treba uzeti u obzir je koliko ljudi zapravo pretražuje datu ključnu reč. Što više ljudi pretražuje ključnu reč, to je veća potencijalna publika koju želite doseći. Suprotno tome, ako niko ne pretražuje ključnu reč, nema dostupne publike koja bi pronašla vaš sadržaj pretragom.
  • Relevantnost – Pojam se može često tražiti, ali to ne znači nužno da je relevantan za vaše potrebe. Relevantnost ključne reči ili veza između sadržaja na web stranici i korisničkog upita za pretragu je presudan signal za rangiranje.
  • Konkurencija – Ključne reči sa većim obimom pretrage mogu da privuku značajnu količinu prometa, ali konkurencija za vrhunsko pozicioniranje na stranicama rezultata pretraživača može biti jaka.

Prvo morate da shvatite ko su vaši potencijalni kupci i šta će verovatno tražiti. Odatle treba da saznate:

  • Koje vrste stvari ih zanimaju?
  • Kakve probleme imaju?
  • Koju vrstu jezika koriste da bi opisali stvari koje rade, alate koje koriste itd.?
  • Od koga još kupuju stvari?

Kada odgovorite na ova pitanja, imaćete „početnu listu“ mogućih ključnih reči i domena koja će vam pomoći da pronađete dodatne ideje za ključne reči i da postavite neke pokazatelje obima pretrage i konkurencije.

Uzmite listu osnovnih načina na koje potencijalni klijenti i kupci opisuju šta radite i počnite da ih unosite u alate za ključne reči, poput Google-ovog sopstvenog alata za ključne reči ili nekog drugog….

Pored toga, ako imate postojeći web sajt, verovatno već ostvarujete određeni promet sa pretraživača. Ako je to slučaj, možete da koristite neke svoje podatke o ključnim rečima da biste lakše razumeli koji termini podstiču saobraćaj (i za koje biste mogli da budete malo bolji).

Na nesreću, Google je prestao da pruža mnogo informacija o tome šta ljudi traže dobavljačima analitike. Google čini neke od ovih podataka dostupnim u svom besplatnom interfejsu za GSC (ako niste otvorili nalog, ovo je veoma vredan alat za SEO kako za otkrivanje podataka upita za pretragu tako i za dijagnostikovanje različitih tehničkih problema sa SEO-om).

Kada ste odvojili vreme da razumete svoje potrebe, pogledali ključne reči koje usmeravaju saobraćaj ka konkurentima i srodnim web sajtovima i pogledali pojmove koji usmeravaju saobraćaj na vašu web stranicu, morate podesite sve kako treba kako bi to zaista bilo vidljivo korisniku.

Utvrđivanje relativne konkurencije ključne reči može biti prilično složen zadatak. Na vrlo visokom nivou morate da razumete:

  • Koliko su pouzdane i autoritativne (drugim rečima: koliko linkova ima ceo web sajt i koliko su linkovi koji povezuju visokokvalitetni, pouzdani i relevantni?) Sa ostalima koji će se takmičiti za rangiranje za isti termin
  • Koliko su dobro usklađeni sa samom ključnom reči (nude li sjajan odgovor na pitanje tog pretraživača)
  • Koliko je svaka pojedinačna stranica u tom rezultatu pretrage popularna i autoritativna (drugim rečima: koliko veza ima sama stranica i koliko su kvalitetne, pouzdane i relevantne one web stranice koje povezuju?)

On page SEO optimizacija

Jednom kada napravite listu ključnih reči, sledeći korak je zapravo primena ciljanih ključnih reči u sadržaj vaše web stranice. Svaka stranica na vašem web sajtu treba da cilja osnovni pojam, kao i „korpu“ srodnih termina. U svom pregledu savršeno optimizovane stranice, na slici imamo lep vid kako izgleda dobro (ili savršeno) optimizovana stranica:

Pogledajmo nekoliko osnovnih elemenata na stranici koje ćete želeti da razumete dok razmišljate o tome kako da usmerite promet pretraživača na vaš web sajt:

Title tag

Iako Google radi na boljem razumevanju stvarnog značenja stranice, i dalje je dragoceno naglašavanje (pa čak i kažnjavanje) agresivne i manipulativne upotrebe ključnih reči, uključujući termin (i srodne pojmove) za koji želite da se rangira na vašim stranicama. A jedno od najupečatljivijih mesta na koje možete staviti ključnu reč je oznaka naslova vaše stranice.

Oznaka naslova nije primarni naslov vaše stranice. Naslov koji vidite na stranici je obično H1 (ili možda H2) HTML element. Oznaka naslova je ono što možete videti na samom vrhu pregledača i popunjava se izvornim kodom stranice u metaoznaci:

Dužina oznake naslova koju će Google prikazivati će se razlikovati (zasniva se na pikselima, a ne na broju znakova), ali uopšte je dobro 55-60 znakova ovde. Ako je moguće, želite da radite na svojoj ključnoj reči i ako to možete da uradite na prirodan i uverljiv način, dodajte neke srodne modifikatore takođe oko tog izraza. Imajte na umu: naslovna oznaka će često biti ono što pretraživač vidi u rezultatima pretrage za vašu stranicu. To je „naslov“ u rezultatima organske pretrage, pa takođe želite da uzmete u obzir koliko je naslovna oznaka klikabilna.

Meta opis

Iako je Title tag zapravo naslov vašeg opisa za pretragu, meta opis (drugi meta HTML element koji se može ažurirati u kodu vaše web stranice, ali se ne vidi na vašoj stvarnoj stranici) zapravo je dodatna kopija oglasa vaše web stranice. Google uzima neke slobode sa onim što prikazuju u rezultatima pretrage, tako da se vaš meta opis možda neće uvek prikazivati, ali ako imate ubedljiv opis stranice koji bi ljude koji pretražuju verovatno kliknuli, možete znatno povećati promet. (Zapamtite: prikazivanje u rezultatima pretrage je samo prvi korak! Još uvek morate da naterate pretraživače da dođu na vašu web stranicu, a zatim zapravo preduzmu željenu radnju.)

Evo primer meta opisa koji se prikazuje u rezultatima pretrage:

Sadržaj stranice

Stvarni sadržaj same vaše stranice je, naravno, veoma važan. Različite vrste stranica će imati različite „poslove“ – vaš osnovni sadržaj na koji želite da ljudi linkuju mora da se razlikuje od vašeg sadržaja podrške koji želite da vaši korisnici brzo pronađu i dobiju odgovor. Međutim, Google sve više favorizuje određene vrste sadržaja, a kako pravite bilo koju stranicu na svojom web sajtu, ima na umu nekoliko stvari:

  • Kvalitetan i unikatan sadržaj – Ne postoji magični broj u smislu broja reči, a ako imate nekoliko stranica na svojom web sajtu sa par stotina reči, nećete ispasti iz Google-ove dobre milosti, ali u opšta nedavna ažuriranja “Pande” posebno favorizuju duže tekstove, jedinstveni sadržaj. Ako imate veliki broj (pomislite na hiljade) izuzetno kratkih (50-200 reči sadržaja) stranica ili puno duplog sadržaja, pri čemu se ništa ne menja osim oznake naslova stranice i izgovaranja reda teksta, to bi moglo da vam stvori probleme. Pogledajte celokupnu web stranicu: da li je veliki procenat vaših stranica tankih, duplikata i male vrednosti? Ako je to slučaj, pokušajte da identifikujete način da „zadebljate“ te stranice ili proverite svoju analitiku da biste videli koliki promet ostvaruju i jednostavno ih izuzmite (koristeći metaoznaku noindex) iz rezultata pretrage kako biste sprečili da se prikaže Google da pokušavate da preplavite njihov indeks sa puno stranica male vrednosti u pokušaju da ih rangiraju.
  • Angažman – Google sve više meri pokazatelje angažovanja i korisničkog iskustva. Na to možete uticati tako što ćete biti sigurni da vaš sadržaj odgovara na pitanja koja postavljaju korisnici, tako da će verovatno ostati na vašoj stranici i stupiti u interakciju sa vašim sadržajem. Uverite se da se vaše stranice brzo učitavaju i da nemaju elemente dizajna (poput previše agresivnih oglasa iznad sadržaja).
  • Razmenjivost“ – Neće svaki pojedinačni sadržaj na vašoj web stranici biti povezan i podeljen stotinama puta. Ali na isti način na koji želite da pazite da ne biste razbacivali velike količine stranica sa tankim sadržajem, želite da razmislite ko će verovatno deliti i povezati nove stranice koje stvarate na svojom web sajtu pre nego što ih objavite. . Imati velike količine stranica za koje se neće deliti ili se ne pozicioniraju dobro je takođe loše.

ALT atribut

Način na koji označavate slike može uticati ne samo na način na koji pretraživači percipiraju vašu stranicu, već i na to koliko prometa pretraga slika pretražuje na vašem web sajtu . Atribut alt je HTML element koji vam omogućava da pružite alternativne informacije za sliku ako je korisnik ne može videti. Vaše slike mogu vremenom da se pokvare (datoteke se brišu, korisnici imaju poteškoća sa povezivanjem sa vašim web sajtom itd.), Tako da im korisni opis slike može biti od koristi sa ukupne perspektive upotrebljivosti. Ovo vam takođe pruža još jednu priliku – izvan vašeg sadržaja – da pomognete pretraživačima da razumeju o čemu se radi na vašoj stranici.

Ne želite da „stavite ključne reči“ i ugurate svoju ključnu reč i sve moguće varijacije u svoj alt atribut. U stvari, ako se prirodno ne uklapa u opis, uopšte nemojte ovde uključiti ciljanu ključnu reč. Samo pazite da ne preskočite atribut alt i pokušajte da date tačan opis slike (zamislite da je opisujete nekome ko je ne vidi – za to je tu!).

Pišući prirodno o svojoj temi, izbegavate filtere za „preveliku optimizaciju“ (drugim rečima: ne čini se kao da pokušavate da prevarite Google da rangira vašu stranicu za ciljanu ključnu reč) i dajete sebi veću šansu da se rangirate za vredne modifikovane varijacije vaše osnovne teme.

URL struktura

Struktura URL-a vaše web stranice može biti važna kako iz perspektive praćenja (možete lakše segmentirati podatke u izveštajima koristeći segmentiranu, logičku strukturu URL-a), tako i sa stanovišta deljenja (kraće, opisne URL adrese je lakše kopirati i nalepiti). Opet: nemojte raditi na stavljanju što većeg broja ključnih reči; napravite kratku, opisnu URL adresu.

Štaviše: ako ne morate, nemojte menjati URL adrese. Čak i ako vaši URL-ovi nisu „lepi“, ako se ne osećate kao da negativno utiču na korisnike i vaše poslovanje uopšte, nemojte ih menjati kako bi bili više usredsređeni na ključne reči za „bolji SEO“. Ako morate da promenite strukturu URL-a, obavezno koristite odgovarajući (301 trajni) tip preusmeravanja. Ovo je uobičajena greška koju ljudi prave kada redizajniraju svoje web sajtove.

Šema i označavanje

Konačno, nakon što se pobrinete za sve standardne elemente na stranici, možete razmotriti korak dalje i bolje pomoći Google-u (i drugim pretraživačima, koji takođe prepoznaju šemu) da razume vašu stranicu.

Oznaka šeme ne dovodi do toga da se vaša stranica prikazuje više u rezultatima pretrage (trenutno to nije faktor rangiranja). To vašem unosu daje neku dodatnu „lepotu“ u rezultatima pretrage, onako kako to čine dodaci za vaše AdWords oglase.

U nekim rezultatima pretrage, ako niko drugi ne koristi šemu, možete da dobijete lepu prednost u stopi učestalosti klikova zahvaljujući činjenici da vaša web stranica prikazuje stvari poput ocena, dok druge ne. U ostalim rezultatima pretrage, gde svi koriste šemu, pregledi mogu biti „ulozi u tabeli“ i možda ćete povrediti stopu učestalosti klikova ako ih izostavite:

Postoji niz različitih vrsta oznaka koje možete da uvrstite na svoj web sajt – najverovatnije se neće primeniti na ceo sajt, ali verovatno je da će se bar jedan oblik oznake primeniti na bar neke stranice vašeg web sajta.