15 razloga za redizajn web sajta

Podelite:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Zastareli dizajn, očajna navigacija, loše korisničko iskustvo i pogrešna ciljna publika samo su neki od faktora koji negativno utiču na vaš veb sajt. Ali, ovim problemima možete se pozabaviti redizajnom veb stranice. Saznajte više o ovim i drugim razlozima za redizajn vašeg veb sajta.

Veb sajt je sličan vašem domu – u njega ulažete vreme i novac kako biste ga učinili jedinstvenim, u skladu sa vašim stilom i udobnošću. Ali to nije jednokratna pogodba. Možete kupiti novi nameštaj ili ga preurediti. Postoje stvari koje zahtevaju stalno održavanje i popravljanje; i ako odlučite da proširite porodicu, biće potrebne kompletne popravke. Ako ne brinete o svom domu, on će propasti i postati mesto u kojem više neće biti ugodno živeti ili posećivati. Vaš veb sajt je upravo takav. Zahteva redizajn, održavanje, preuređenje i remont. Bez povremenog redizajna, vaš veb sajt neće postati samo nešto na šta posetioci ne vole da troše vreme (ili novac). Takođe će postati nešto što šteti produktivnosti, uspehu i reputaciji brenda koji stoji iza toga. Pa, kako znati kada je vreme za glavni redizajn veb stranice ili manje osvežavanje? Postoji 15 razloga za redizajn vaše veb stranice – a mi smo opisali kako da ih identifikujemo i kako da im pristupimo u sledećem postu.

15 razloga zašto je vašem veb sajtu potreban redizajn

Iako redizajn veb sajta sigurno može pomoći u popravljanju veb stranice koja ima loše rezultate ili stagnira, takođe može biti koristan kada dođe vreme za ponovno oživljavanje ili podizanje nivoa poslovanja. Pogledajmo 15 znakova da je vreme za redizajn veb sajta:

1. Sajt izgleda zastarelo

Veb sajtu je ovih dana lako da zastari. Samo pogledajte izveštaje o trendovima dizajna iz godine u godinu. Ništa nikada predugo ne ostaje u trendu. Ovo pitanje se pogoršava kada na veb sajt niko ne obraća pažnju – bilo zbog nedostatka znanja, nedovoljno vremena ili čistog nemara.

Pazite na znakove:

  • Stopa odbijanja početne stranice je preko 95%, čak i uz mali promet koji dobije.
  • Veb sajt je dizajniran pre više od dve godine i od tada nije dirnut.
  • Veb sajt trenutno ne liči ni na šta drugo na vebu (i to ne na dobar način).

Saveti za rešavanje:

Moraćete da napravite analizu da biste videli koliko je stranica zaista zastarela. To bi moglo biti samo površno (na primer, ako ne reaguje na mobilne uređaje ili koristi skeuomorfizam umesto ravnog dizajna). A možda je problem više sistemski i moraćete da revidirate kopiju, korisnička putovanja, pa čak i softver koji se koristi za izgradnju veb sajta i njegovih karakteristika.

2. Posetioci teško koriste veb sajt

Veb sajt koji izgleda staro i neodržavano je problem. Ali isto tako ima i atraktivnu veb stranicu koja je previše teška za upotrebu. Mnogo je načina na koje posetioci mogu da se bore da koriste veb stranicu: navigacija je pretrpana i zamršena; kretanje korisnika po sajtu je zbunjujuće i vodi u ćorsokak; prisutno je previše CTA; kopija nije formatirana radi lakše čitljivosti itd.

Pazite na znakove:

  • Prosečno vreme na stranici je ili stvarno kratko (10 sekundi ili manje) ili je predugo i dolazi sa visokim stopama posete samo jedne stranice.
  • Dnevni saobraćaj je pristojan, ali ne generišu se potencijalni kupci ili konverzije.
  • Alatke za protok korisnika i tok ponašanja Google analitike otkrivaju da većina posetilaca ne sledi korisnička putovanja ili puteve koje ste im postavili.

Saveti za rešavanje:

Moraćete da koristite mape kretanja korisnika i snimke sesija da biste videli šta se dešava u smislu aktivnosti na vašem veb sajtu. Takođe bi bilo korisno tražiti od posetilaca povratne informacije. Jednom kada formulišete neke hipoteze u vezi sa problemima sa upotrebljivošću, nije loša ideja da ih vratite osnovama i usredsredite se na redizajn s obzirom na principe veb dizajna. Ako korisnički interfejs ne koristi dobar i predvidljiv sastav, ravnotežu i komponente, korisnici će se neizbežno boriti da ga razumeju.

3. Sajt nije dizajniran za prave korisnike

U nekim slučajevima se to dešava kada kompaniji nije jasno šta će ponuditi u trenutku pokretanja. Ili, ako kasnije otkrije koja je njegova najjača ponuda i odluči da se fokusira isključivo na nju. Robusni upitnik za veb dizajn, industrijska istraživanja i razvoj personalizacije korisnika obično sprečavaju da se ovo dogodi. Međutim, ne uključuje svaki veb dizajner to u svoj proces koji može da izazove probleme na putu – i zašto sada morate da napravite redizajn.

Pazite na znakove:

  • Veb sajt prima mnoštvo upita, ali potiču od ljudi koje kompanija ne može ili nije nameravala da usluži.
  • Postoji jedan segment ponude ili inventara veb sajta koji dobija ogromnu količinu prometa i pažnje, dok se ostatak uglavnom zanemaruje.
  • Upiti u traci za pretragu otkrivaju da ljudi traže nešto sasvim drugo od onoga zbog čega su ovde došli.

Saveti za rešavanje:

Na kraju, to zavisi od toga zašto se to događa. Na primer, ako je veb sajt napravljen za preširoku publiku ili je kompanija smanjila ponude, rešenje je ukloniti višak stranica i sadržaja i dati prednost najpopularnijem i najprofitabilnijem izvlačenju veb stranice. Ono što treba da uradite je još jedna vežba za razvoj korisničke ličnosti. Sada možete uživati u blagodati posedovanja gomile podataka sa veb sajta koji vam govore ko su posetioci i zašto su tamo. Ako to nisu oni koje želite, možete da popravite svoje profile korisničkih persona, a zatim u skladu s tim planirate redizajn.

4. Posao se okreće

Nije neobično da se preduzeće okreće. Ponekad je to zato što niša u kojoj je bila više nije relevantna, a nekada zato što su pronašli bolji segment korisnika za koje treba da se pobrinu. Kada se promeni misija, svrha ili ponuda kompanije, tada je potpuno u redu rebrand (ako ne i potpuni redizajn).

Pazite na znakove:

  • Logotip i brendiranje više ne odgovaraju naraciji ili misiji kompanije.
  • Slike i poruke veb stranice su netačne ili nepovezane.

Saveti za rešavanje:

Ovo može biti jednostavno kao stvaranje novog brenda (tj. Logotipa, palete boja, tipografije itd.). Plus, naravno, pobrinite se da u procesu ažurirate vodič za stil veb dizajna. Međutim, ako se više od samog izgleda brenda menja, moraćete da se pozabavite ovim kao kompletnim redizajnom veb stranice kompanije i porukama.

5. Sajt treba da promoviše nove proizvode ili usluge

Neće svaka kompanija smatrati da je potrebno da redizajnira svoju veb stranicu kada se lansira novi proizvod ili nova usluga postane dostupna. Međutim, za kompanije koje redovno vrše značajne promene u svojoj ponudi – i na taj način generišu dobar deo svog prihoda – redizajn je zaista važan deo održavanja veb sajta relevantnim i profitabilnim.

Pazite na znakove:

  • Postoje jedna ili dve ponude koje premašuju sve ostale u pogledu proizvodnje i prodaje.
  • Konverzije su počele da se usporavaju širom sajta, jer kupci više nemaju nešto novo ili trendovsko za kupovinu.

Saveti za rešavanje:

Kompanije poput Apple-a koje rade velika izdanja proizvoda i najmanje jednom godišnje promućkaju dizajn i sadržaj svoje veb stranice zahtevaju posvećenog dizajnera koji će ovim upravljati. Dakle, radije pre nego da preuzimate zahteve za redizajn čim stignu, budite proaktivni. Planirajte kontinuirani rad na redizajniranju u vašem predlogu i ugovoru za veb stranice za sve klijente gde je to standardni deo njihovog poslovnog modela.

6. Ne vidite nikakav značajan saobraćaj, potencijalne kupce ili prodaje

Ovde se ne radi o uočavanju nedostatka saobraćaja ili aktivnosti na veb sajtu. Ovde se radi o tome da ljudi pronađu veb sajtt, ali da ne izvrše konverziju kada su tamo. Pod pretpostavkom da problem nije povezan sa kvalitetom dizajna ili upotrebljivošću veb sajta, ovo bi umesto toga mogao da predstavlja SEO problem.

Pazite na znakove:

  • Stabilan tok prometa ide na veb sajt, ali potencijalni kupci ili prodaja ne postoje.
  • Google Search Console kaže da se veb sajt dobro rangira za neke pojmove, ali su ili nebitni ili nejasni.
  • Ljudi popunjavaju obrasce ili koriste chat, ali tako da mogu da pitaju imate li nešto što nije na veb sajtu.

Saveti za rešavanje:

Ako veb sajt privlači pogrešnu vrstu ljudi, onda je problem verovatno kako se veb sajt pozicionira prema potencijalnim klijentima. To se može dogoditi kada su metapodaci nejasni ili obmanjujući. Ova vrsta projekta redizajniranja zahtevaće da prvo pregledate ključne reči za koje se vaš veb sajt trenutno nalazi i da pokušate da utvrdite koja je namera korisnika. Vaš veb sajt i njeni metapodaci (poput ključne reči i meta opisa) možda šalju pogrešne signale o brendu i onome što radi. Jednom kada shvatite gde je nesporazum, vaš projekat redizajna neće uključivati samo popravljanje SEO podataka. Takođe ćete morati da pogledate kako su stvari poput navigacije i mape sajta, kao i sadržaja, zbunili Google i posetioce oko toga šta će tamo pronaći.

7. Nešto uzrokuje pad stope vaše konverzije

Ne može biti dobro da veb sajt koji je nekada cvetao odjednom počne da ide u pogrešnom smeru – posebno kada na njemu niko ništa nije menjao. Sada je mogućnost zastarevanja veb sajta jedan od načina da se to dogodi. Međutim, verovatnije je da veb sajt koji je nekad bio dobro prihvaćen više nije jer postoji nešto što se pokvarilo na putovanju korisnika.

Pazite na znakove:

  • Podaci pokazuju nagli pad konverzija i podudaraju se sa nepoznatim promenama na veb sajtu.

Saveti za rešavanje:

Pogledajte gde gubite konverzije. Da li preko puta? Ili se samo nekoliko područja vašeg inventara ili veb stranice više ne pretvara? Pomoću testova upotrebljivosti možete da otkrijete šta se dešava. Ako sami prošetate veb sajtom, možda ćete i otkriti problem (kao što je stranica sa greškom 404 sada zamenila stranicu za vaš najvirusniji članak). Takođe možete da koristite mape za navigaciju korisnika i snimke sesija da biste videli šta je posetioce odvratilo ako vam to nije toliko očigledno. Možda otkrijete da postupak (poput učitavanja stranice za plaćanje) predugo traje. Spore brzine utovara poznate su ubica za konverzije.

8. Mnogo je grešaka i bagova

Nisu samo loši ili jeftino napravljeni veb sajtovi ti koje sadrže greške ili bagove. To se može dogoditi ako dodatak za WordPress nije ažuriran ili više nije podržan (nešto što možda nećete primetiti ako neko na to ne skrene pažnju). To se takođe može dogoditi, recimo ako podesite preusmeravanje stranice, ali umesto da posetioce gurnete na pravu stranicu, oni zaglave u beskrajnoj petlji preusmeravanja i na kraju ne završe nigde.

Pazite na znakove:

  • Ključni delovi veb sajta nemaju prometa.
  • Stope angažmana i konverzije su presušile i obrasci za kontakt i plaćanje se osećaju kao gradovi duhova.

Saveti za rešavanje:

Pitanja bezbednosti i privatnosti. Stranice koje se ne učitavaju. Prekinute veze. Nedostaju slike. Postoji puno tehničkih problema koji mogu isključiti posetioce. Iako posetioci sigurno mogu ostaviti povratne informacije na vašem veb sajtu kada naiđu na problem, to nije vrsta problema koji želite da otkriju. Najbolji način da saznate koje greške ima vaš veb sajt je da izvršite reviziju veb stranice. Provedite vreme pregledavajući svaki mogući kutak, testirajući svako dugme i obrazac, gledajući svaki video zapis itd. Zatim možete redizajnirati elemente i stranice kojima su potrebni.

9. Nije optimizovan za telefon

Osim ako nemate posla sa baš starim veb sajtom koji godinama niko nije ažurirao, verovatno nećete naići na veb sajt koji posetioce privlači za zumiranje i zahteva potpuni redizajn. Umesto toga, pronaći ćete veb sajt koje reaguju na mobilne uređaje i ima komponente koji bagaju ili se loše prikazuju na nekim mobilnim uređajima. Oni se lako mogu otkloniti manjim redizajnom i čišćenjem.

Pazite na znakove:

  • Količina posetilaca na mobilnim uređajima je dobra, ali su performanse mobilnih uređaja znatno lošije od verzije za računare.
  • Google Search Console (ako imate nalog) šalje obaveštenja vlasnika veb sajta o problemima sa mobilnošću.

Saveti za rešavanje:

Ako Google Search Console otkrije probleme sa upotrebljivošću za mobilne uređaje, tamo možete započeti reviziju veb sajta. Obično ćete videti greške povezane sa zbijenim elemenata ili odsecanjem sadržaja. Iako Google može da pronađe neke od tih problema, ništa nije moguće ako sami ne napravite reviziju. Dakle, ako ste prepoznali odziv na mobilnim uređajima kao problem, odvojite vreme da pročešljate svaki kutak i vidite da li se nešto drugo događa.

10. Dizajn nije prioritetan za telefone

Google već godinama govori o dizajnu koji je prvi za mobilne uređaje. I nedavno je počeo da nagrađuje veb sajtove za mobilne uređaje sa višim rangom od onih koji to nisu. Sav dizajn za mobilne uređaje zaista znači da prvo dizajnirate mobilnu verziju veb stranice, a zatim dizajnirate veb sajt za računare. Ovo vam omogućava da stvorite minimalnije i pojednostavljeno iskustvo za sve posetioce. Takođe vas sprečava da izvadite elemente za jedan skup korisnika i ostavite ih drugima (poput odeljka koji ne izgleda dobro na mobilnim uređajima). Dakle, iskustvo je dosledno od uređaja do uređaja sa dizajnom koji je prvobitan za mobilne uređaje.

Pazite na znakove:

  • Vaš veb sajt se zaista dobro rangira za određene pojmove za pretragu, ali većina prometa dolazi sa računara.
  • Rezultat Google PageSpeed Insights je mnogo niži na mobilnim uređajima nego na računarima.

Saveti za rešavanje:

Iako vaši podaci mogu nagoveštavati ovaj problem, ovo ćete znati bez potrebe da tražite Google Analitics ili Search Console. Veb sajtovi sa radnim površinama teže da izgledaju i osećaju se moćnije nego oni sa mobilnih uređaja. Pored toga, znatno sporo učitavanje veb stanica za mobilne uređaje potpuno je poklanjanje jer nije prvo za mobilne uređaje. Dakle, kada pristupite ovom redizajniranju, obavezno prvo postavite okvire za mobilne stranice. Zatim koristite tačno isti sadržaj sa mobilnih uređaja, ali prilagodite ga prirodnom dizajnu radne površine. U stvari, to je jedna od sjajnih stvari u vezi sa upotrebom dodatka Elementor za izgradnju stranica za izgradnju ili redizajn veb stranice. Možete da kreirate žičane okvire i napravite svoje prototipove dok ste u pokretu ili u prikazu za pokretanje.

11. Vaš softver treba osvežiti

Redizajn veb stranice ne odnosi se uvek na promenu izgleda interfejsa. Ponekad vam je potrebno da pogledate softver koji pokreće stvari. Na primer:

  • Veb hosting
  • Sistem za upravljanje sadržajem
  • Teme
  • Dodaci
  • Graditelji stranica
  • Nezavisne integracije

Tokom ove vrste redizajniranja, moraćete da utvrdite da li svi ovi alati zaista najbolje služe veb sajtu i njegovim posetiocima. Ovo je takođe dobro vreme za pronalaženje novih alata za poboljšanje ne samo toga koliko dobro posetioci reaguju na veb sajt, već i koliko produktivna stranica postaje za posao.

Pazite na znakove:

  • Vi ili vaš klijent teško upravljate sadržajem na vašem veb sajtu.
  • Veb sajt često ide van mreže.
  • Veb sajt i WordPress administrator se zaista sporo učitavaju.
  • Ažuriranja dodataka i tema probijaju veb sajt.

Saveti za rešavanje:

Želeli biste da razgovarate sa ljudima koji koriste veb sajt. Ne njegovi posetioci, već vlasnici, administratori, menadžeri sadržaja, programeri itd. Ako im je teško ili ako žele da veb sajt učiniti nešto više za njih, obavestiće vas. Zatim, provedite neko vreme istražujući alternativne opcije. Na primer, trenutan veb sajt možda je napravljen pomoću višenamenske teme koja obiluje resursima i otkrili ste da dodatak za kreator stranica pruža isto toliko raznolikosti u pogledu dizajna, a da nije u potpunosti. Jednom kada smislite plan za isključivanje alata i softvera veb sajta, ne zaboravite da uključite podatke za prijavljivanje kada klijentu predate redizajn proizvoda.

12. Strategiju marketinga i prodaje treba promeniti

Veb stranice ne postoje samo da bi se digitalno lice brendiralo. Oni takođe mogu biti vrlo moćni prodajni i marketinški alati kada su postavljeni na takav način. I to je ono sa čime biste se trenutno mogli suočiti. Ili vaš klijent ima veb sajt koji nema marketinšku strategiju i funkcije ili je želi podići na sledeći nivo.

Pazite na znakove:

  • Veb sajt nema marketinške ili prodajne karakteristike.
  • Veb sajt ima blog, ali ga niko ne posećuje ili na njemu provodi više od nekoliko sekundi.
  • Organski, referalni i društveni saobraćaj na veb sajtu ne postoji.

Saveti za rešavanje:

Prvo što treba shvatiti je koja vrsta marketinške ili prodajne strategije nedostaje:

  • SEO
  • Sadržajni marketing (blogovanje)
  • Integracija društvenih medija
  • Registracija za bilten
  • Levci prodaje

Čak i ako sve ove stvari nedostaju, trebalo bi da se usredsredite na jednu po jednu. SEO je najvažniji u grupi, tako da ćete morati da započnete odatle ako ne funkcioniše kako bi trebalo. Takođe, nemojte samo gledati na ovo kako ćete dodati ili poboljšati funkcije prodaje i marketinga. Razmislite kako će njihovo postojanje uticati na stvari poput strukture navigacije i sadržaja početne stranice. Dakle, da, verovatno ćete morati da dodate nove funkcije na veb sajt, ali moraćete i da prilagodite ostatak dizajna kako biste im pružili veću vidljivost.

13. Konkurencija čini vašeg klijenta ljubomornim

Svaki brend želi da stoji glavom i ramenima iznad konkurencije. Tog trenutka kad počnu da osećaju zavist zbog onoga što konkurencija radi, to je problem. Srećom, redizajn veb sajta je mnogo lakši nego što je recimo rekonfigurisati čitav svoj poslovni model kako biste ostali konkurentni. Ipak, to je još uvek redizajn i trebaće vam vremena da shvatite šta je u osnovi zavisti vašeg klijenta i kako možete da redizajnirate veb sajt tako da se ponovo ponose.

Pazite na znakove:

  • Alati poput Ahrefsa pokazuju vam da, uprkos tome što ima sličan sadržaj, veb sajt konkurenta ostvaruje više prometa, viši rang i više povratnih linkova od one vašeg klijenta.
  • Vaš klijent ima tendenciju da vam šalje linkove do drugih veb sajtova i pita: „Možemo li to učiniti?“

Saveti za rešavanje:

Ako je ljubomora klijenta potkrepljena – što znači da podaci pokazuju da konkurentska stranica zaista nadmašuje njihovu – onda je redizajn definitivno na redu. Međutim, sa ovom vrstom projekata želećete da se redizajnirate u malim delovima. Ako objektivno ne znate tačno šta čini veb sajt konkurenta boljom od performansi vašeg klijenta, mnogo je pametnije i ekonomičnije testirati A / B postupne promene nego vršiti reviziju veb stranice sa kopijom.

14. Posetioci i kupci se i dalje žale na veb sajt

Ako ljudima date platformu za iznošenje pritužbi, mnogi od njih će je koristiti. Kada je reč o veb sajtu, postoji mnogo mesta na kojima ljudi mogu ostaviti negativne povratne informacije u vezi sa iskustvom na veb sajtu ili prijaviti greške sa kojima se susreću:

  • Kontakt stranice i obrasci
  • Vidžeti za ćaskanje
  • Dodaci za povratne informacije
  • Veze do društvenih medija
  • Pregledi proizvoda

Jednom kada primetite trend u žalbama, možete da formulišete plan za redizajn obeležja ili rešavanje problematičnog elementa.

Pazite na znakove:

  • Vaši kanali za povratne informacije imaju tendenciju da prijavljuju iste vrste žalbi zbog korisničkog interfejsa veb sajta ili njegovih karakteristika.

Saveti za rešavanje:

Budući da će vam posetioci i kupci tačno reći šta se događa, nećete morati da istražujete tonove ili kopate po podacima da biste protumačili šta se događa. To je dobro. Ali samo zato što ljudi počinju da prijavljuju problem o određenom elementu na vašem veb sajtu, to ne znači da ne biste trebali gledati dublje. Na primer, ako se ljudi žale na iskačući prozor koji se pojavi pet sekundi nakon čitanja posta na blogu, takođe treba da razmislite da li im iskačuće prozore na drugim stranicama smatraju podjednako nametljivim. Ili da li iskačući prozori i oglasi u celini treba da idu zajedno. Takođe bi bilo važno razmotriti šta više vole. Osim ako svi ne kažu: „Nema iskačućih prozora!”, moraćete da izmerite opcije i pokušate da pronađete najbolji dizajn ili funkciju koja će zameniti onu kojom su posetioci nezadovoljni.

15. Kompanija želi da privremeno promeni izgled sajta

Ovo nije toliko uobičajen razlog za redizajn veb stranice. Osim ako se radi o veb sajtu za e-trgovinu na kojoj se stvari menjaju sezonski, nije baš pametno trošiti vreme na privremeni redizajn. Međutim, ako radite u niši e-trgovine, ovo je nešto što biste trebali uzeti u obzir kao deo posla koji obavljate za (većinu) svojih klijenata, a o čemu bi trebalo razgovarati u početnoj fazi predloga veb stranice.

Pazite na znakove:

  • Podaci iz poslednjih nekoliko godina otkrivaju da se aktivnosti i prihodi na veb sajtu povećavaju približno u isto vreme svake godine, u očekivanju praznika ili sezone.

Saveti za rešavanje:

Nema potrebe za kompletnim remontom sezonskog ili prazničnog redizajna. Samo se usredsredite na ključna područja veb sajta, poput početne stranice i navigacije. Treba imati na umu i to da ne želite da započnete sa radom prekasno jer ćete možda propustiti veliki priliku za kupce. Ali takođe ne želite da prerano izbacite sezonski redizajn i počnete da nervirate posetioce preranim prikazivanjem. Koristite svoje podatke da biste u skladu sa tim zakazali privremeni redizajn.

Redovno redizajnirajte svoj veb sajt da biste bili u toku

Kao što vidite, ovih 15 razloga za redizajn vašeg veb sajta ima vrlo malo veze sa željom da se promene stvari i mnogo veze sa potrebom da se stranica ažurira kako bi se poboljšale njene performanse. Ako ste naišli na bilo koji od ovih znakova ili vam se klijent obratio za pomoć, sledeći korak je započeti postupak redizajna veb sajta. Da bismo vam pomogli, sastavili smo ovaj vodič za redizajn veb sajta koji će vam pomoći da pripremite, planirate i izvršite projekat redizajna.