Uspešan rad od kuće: 10 Strategija upravljanja vremenom

rad od kuce

Pretražujući „kako uspešno raditi od kuće? Želite da povećate produktivnost? Najteži izazov za svakoga u takvoj situaciji je ostati fokusiran. Ako se ovaj problem bori sa vama, pripremili smo nekoliko radnih saveta koji će vam pomoći da ne izgubite produktivnost i radni entuzijazam pri radu od kuće.

Kada počnete da radite od kuće, verovatno ćete osetiti rafalnu motivaciju da primenite svoje ideje i radite naporno kao nikada pre. Ali nakon nekoliko dana rada na daljinu, sav entuzijazam nestaje. To se događa ne zato što je posao od kuće manje efikasan nego u kancelariji. Ili nešto drugo. Samo to radiš pogrešno. Pa, kako možete efikasno raditi od kuće?

Zašto rad od kuće?

Kažu da ako ste jednom pokušali da radite od kuće, nikada nećete želeti da se vratite u kancelariju. Da li je to istina ili laž, ne znamo. Ali mnoga ispitivanja javnog mnjenja pokazuju da su ljudi koji rade od kuće za 29% srećniji od zaposlenih u kancelariji.

  • Preko 71% američkih radnika kaže da su srećni što rade od kuće na daljinu, a samo 53% radnika kaže da su srećniji u kancelariji.

Glavni izazov onih koji redovno rade od kuće je mogućnost isključivanja računara nakon radnog vremena. Zvuči sumnjivo, ali u stvari je istina. Radnici na daljinu ne prate uvek vreme i ponekad rade do noći, jer im nije potrebno da žure kući. Oni su već tamo. Statistički gledano, zaposleni na daljinu rade više od 40 sati nedeljno, 45% češće nego što to rade kancelarijski radnici.

Ali zašto posao i rad od kuće ljude čini srećnijima? Glavni razlozi zbog kojih se ljudi odlučuju za rad na daljinu su:

  • Sposobnost uravnoteženja poslovnog i ličnog života važna je za 91% ispitanika.
  • Bolji fokus na posao i, kao rezultat, povećanje produktivnosti – 79%.
  • Osećajte manje stresa i izbegavajte komunikaciju sa drugim ljudima – 78%.

Kao rezultat, svi ovi razlozi svake godine privlače više ljudi i povećavaju potražnju za udaljenim radnim mestima. Štaviše, mnogi radnici bi mogli odlučiti da napuste posao i potraže drugi – 53% – ako im više neće biti dozvoljeno da rade od kuće. Dok će 61% udaljenih radnika zahtevati povećanje plata u slučaju da treba da rade iz kancelarije.

Pa, brojevi pokazuju da ljudi uživaju raditi od kuće. Ali to ne znači da biste trebali napustiti kancelariju i tražiti udaljene položaje. Ovde treba da izaberete način života koji više volite i prevaziđete njegove izazove.

Koji su izazovi rada od kuće?

Da li je teško raditi od kuće? Pa, da i ne. Ali uglavnom ne. Mnogi zaposleni – preko 27% ispitanika – veruju da rad na daljinu može uticati na njihov razvoj karijere.

Ali kako?

Radeći od kuće možete se suočiti sa raznim izazovima. To uključuje:

  • Odsustvo timske interakcije. Kada nemate priliku da komunicirate sa menadžerima i članovima tima, možda ćete se osećati nepovezano i bez kontakta. Štaviše, to može uticati na efikasnost vašeg rada jer ne komunicirate s njima i možda ne znate značajne informacije o poslu.
  • Osećaj lenjosti. Radeći od kuće, možda će vam odvraćati pažnju na youtube snimake, društvene mreže, dece ili ljubimac. Tačno je, ali to može pokazati da radite nešto što vam se ne sviđa. Statistički, radnici na daljinu rade duže, ali fleksibilnije radno vreme i, kao rezultat toga, uživaju u kvalitetu života. Ako se ne osećate tako i tražite bilo kakvu priliku da prestanete da radite, treba da razmislite o promeni karijere.
  • Prekomerni rad i profesionalno sagorevanje. S druge strane, spajanje profesionalnog i kućnog života može rezultirati nezdravom ravnotežom posla i života. Ljudi se često premore, zaborave da prave pauze i osećaju se preumorno. Kao rezultat, pregore i nemaju entuzijazma za rad.

Dakle, rad kod kuće ima nekoliko izazova i mnogi ljudi se pitaju kako uspešno raditi od kuće.

Šta su strategije upravljanja vremenom?

Zahvaljujući tehnologijama i fleksibilnom radu, možemo da postavimo uslove za rad. Čak i sada, kada je najveći deo populacije počeo da radi na daljinu, svi moramo da znamo kako da upravljamo svojim vremenom i da ne gubimo novac. Ako ste jedan od onih koji rade od sada, pokušajte da sledite naše strategije upravljanja vremenom.

Napravite odvojeno radno mesto

Ako nikada niste radili od kuće, možda mislite da su vaš krevet ili sofa najbolje mesto za obavljanje posla. Zamislite koliko ćete biti produktivni, ležati na krevetu sa uključenim televizorom ili misliti da je kuhinja vaša kancelarija. Kako možete prestati da otvarate frižider pun ukusnih stvari svakog minuta? Zbog toga je stvaranje odvojenog radnog mesta najvažnija stvar kada započnete da radite od kuće.

Ovde je najbolji način pretvoriti jednu od soba ili balkona u svojoj kući u kancelariju. Pomoći će vašem mozgu da napravi razliku između ličnog života i posla. Ali ako to ne možete učiniti, pretvorite svoju spavaću sobu u kancelariju. Odvojite krevet i radni sto, stavite prednji deo između odeljaka i uzmite udobnu stolicu.

Obucite se kao za posao

Bez obzira da li planirate da napustite kuću tokom dana ili ne, obucite se kao da idete u kancelariju. Važno je jer se oblačenjem osećate kao da negde idete, spremni ste za taj dan i puni entuzijazma da radite svoj posao. Ali kada propustite ovu fazu, niste spremni za rad. Pratite celu jutarnju rutinu: probudite se, istuširajte, doručkujte, obucite se. Samo ostavite pidžamu i uzmite farmerke sa majicom. Dobro urađeno! Iako tajna kako uspešno raditi od kuće nije u potpunosti ono što nosite, ali je definitivno deo dogovora.

Napravite raspored

Ako niste vlasnik firme, obično imate rok koji određuje vaš poslodavac ili klijent. Ali neki zadaci mogu trajati mesecima i sadržati male pod zadatke. I shvatamo da bi moglo biti teško rasporediti vreme i slediti rokove. Za to je bolja ideja da napravite svoj lični raspored. Smatra se jednom od najefikasnijih strategija upravljanja vremenom. Preporučujemo da postavite raspored rada za svaki dan i napravite listu zadataka koje treba obaviti. Šta više, možete sebi dati nagradu za naporan rad poput novog para cipela ili kupke sa svećama.

Pored toga, možemo vam preporučiti da isprobate pomoćnike koji blokiraju vreme. Takođe je efikasna strategija upravljanja vremenom kada postavljate blokove za zadatke, konferencije i poslovne događaje. Sve treba da ih ubacite u kalendar koji će vam slati obaveštenja o događaju ili zadatku. Možete probati:

  • Wrike Calendar koji pomaže u nadgledanju projekata, zadataka i rokova.
  • Google kalendar za zakazivanje sastanaka i važnih konferencija.
  • Workato za automatizaciju rasporeda zadataka i procesa.


Zatim vam je potreban vremenski pratilac da biste postavili određeno radno vreme za zadatke i aplikacija za upravljanje zadacima da biste postavili prioritete. Preporučujemo Microsoft To Do, Google Tasks, TickTick, OmniFocus.

Fokusirajte se na visoko prioritetne aktivnosti

Ova strategija je povezana sa prethodnom. Pre nego što započnete novi projekat ili samo preuzmete zadatak, utvrdite njegovu važnost i težinu. Ne sledite ideju da prvo raščistite male i manje važne zadatke. Da biste vam pomogli da napravite raspored, sledite naš savet:

  • Razgovarajte sa svojim timom i klijentom da biste bili sigurni koji su zadaci prioritet.
  • Shvatite bez kojih zadataka nećete moći da radite druge projektne stavke.
  • Ako danas nešto ne uradite, može li to negativno uticati na vašu produktivnost?

Napravite pauzu i spremite hranu

Nemojte misliti da će vam rad bez pauze pomoći da brže obavljate zadatke. Pravljenje malih pauza u poslu može vam poboljšati fokus. Ako naporno radite satima, napravite malu pauzu – do 7 minuta – da popijete čaj ili se istegnete. Kada završite projekat ili vidite da je polovina teških zadataka gotova, napravite veliku pauzu – do 30 minuta – i napustite posao. Ovaj put možete potrošiti na obrok ili nešto drugo što želite. Zašto vam ovo treba? Pauza može pomoći vašem mozgu da se malo opusti i osveži. Ovo pomaže da se ne pregori.

Šta više, ne zaboravite da hranu skuvate pre radnog dana. Pomoći će vam da uštedite vreme i za ručak ne jedete nezdravu hranu.

Smanjite prekide

Kada radite na licu mesta, saigrači vas mogu ometati. Ali radeći od kuće, suočavate se sa drugim smetnjama, kao što su deca, TV, kućni poslovi i još mnogo toga. I to je problem jer što više vremena prekidate, to ste manje efikasni. Pa sta da radim? Najvažnija veština upravljanja vremenom je samo da vas ne prekidaju. Ali nije tako lako kada ste kod kuće. Preporučujemo da izbegavate proveru e-pošte i društvenih mreža. Ne javljajte se na telefon kad ste zauzeti. Držite vrata zatvorena i radite kada su vaša deca zauzeta ili uče. Jednom kad prekinete tok, biće vam teško da ga ponovo uspostavite. Dakle, disciplinujte se i budite koncentrisani na posao. S vremenom će vam biti lakše.

Pratite svoje vreme: Koristite Alati za upravljanje vremenom


Već smo spomenuli potrebu za praćenjem vašeg vremena. Razmotrimo kako to možete efikasno da uradite. Ne možete poreći da je nemoguće upravljati vremenom kada ne znate tačno kako ga trošite. Možda trošite previše vremena na jednostavne zadatke ili društvene mreže. Jedini način da se efikasno radi je praćenje vremena. Dakle, ovde vam možemo preporučiti nekoliko alata za upravljanje vremenom za vaš daljinski rad:

  • Toggl je besplatna aplikacija sa osnovnom funkcionalnošću koja je savršena za praćenje vašeg vremena.
  • Everhour je aplikacija koja je savršena kada treba da vidite koliko vremena vaš tim provodi na projektu.
  • Timing je aplikacija za automatsko upravljanje vremenom za iOS.
  • Timeneye za praćenje vremena koji takođe sadrži nekoliko funkcija upravljanja projektima.

Komunicirajte sa timom


Radeći od kuće, suočavate se sa izazovima komunikacije sa svojim timom. Ali stalna komunikacija sa zaposlenima je od suštinskog značaja za produktivnost i pomaže timu da izbegne nesporazume u projektnim zadacima. Dakle, postoji niz alata za održavanje komunikacije vašeg tima.

  • Zoom i Skype alati omogućavaju vam da sa timom vodite konferencijske sastanke na internetu.
  • Google Hangouts je mrežna alatka za video pozive i messenger.
  • Connecteam – aplikacija za upravljanje timom koja omogućava ne samo komunikaciju sa timom već i nadgledanje njihovih rasporeda i dodavanje zadataka tamo.

Radite kada je najbolje za vas

Radeći na daljinu, primetićete vreme kada ste visoko produktivni. Znajući ovo vreme, možete oko njega da sastavite svoj raspored. Ako ste koncentrisaniji i energičniji od 7 do 11 sati, odaberite to za svoje najteže i najvažnije zadatke. Stvarajući raspored, takođe uzmite u obzir da to treba da bude u skladu sa vašim ličnim životom. Trebali biste se usredsrediti na važne zadatke kada vas porodica manje ometa. Dakle, moći ćete da sačuvate manje značajne zadatke za vreme kada će vam oni biti opušteniji. Međutim, ovu jednu od efikasnih strategija upravljanja vremenom nije uvek moguće upotrebiti pošto poslodavci ponekad zahtevaju od udaljenih radnika da poštuju redovan raspored poslova.

Pregledajte napredak svakog dana

Kada se radni dan završi, provedite malo vremena da biste pregledali sve zadatke koje ste uradili. Ako postižete sve ciljeve, sve radite kako treba. Ako ne, odlučite šta ćete sutra promeniti da biste postigli sve što vam treba. Pregledajući svakog dana, moći ćete da postavite savršen raspored rada za vas.

Kad god odlučite da isprobate sve strategije upravljanja vremenom ili samo jednu, imajte na umu da vam one neće pomoći bez samodiscipline. Koncentrišite se na posao i učinite da sledite strategije. Nastavite tako, naviknućete se na upravljanje vremenom i radom. I kao rezultat toga, vidite pozitivne strane posla od kuće.

Možete nas i konktaktirati za još prednosti rada od kuće. 🙂

Podelite:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Sadržaj
Pročitajte još