Redizajn web sajta: Kako transformisati web sajt

redizajn web sajta

Podelite:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Redizajn web stranice uključuje velike popravke vaše trenutne web stranice s ciljem poboljšanja, stvaranja boljeg korisničkog iskustva, povećanja broja konverzija i praćenja glavnih trendova dizajna. Otkrijte kako da izvršite uspešan redizajn web stranica pomoću ovog vodiča.

Redizajn web sajtova je proces koji može doneti mnoge koristi vašem web sajtu. Slično je renoviranju stana u koji možete dodati novi nameštaj, okrečiti ga, dodati ili ukloniti nepotrebne stvari kako biste napravili više prostora i učinili ga estetski prijatnijim i funkcionalnijim.

Baš tako, svom web sajtu možete dodati nove mogućnosti ili funkcije ili ih u potpunosti ukloniti; mogli biste da promenite boje, izgled ili tipografiju svoje web stranice i učinite da izgleda bolje, modernije i u skladu sa trenutnim trendovima dizajna.

Postoji mnogo razloga za to. Možda imate web stranicu sa zastarelim izgledom dizajna koje pružaja loše korisničko iskustvo. Mogu postojati trajni tehnički problemi koje treba otkloniti, dodati nove funkcije ili ukloniti nebitne. Ili, možda jednostavno želite da ga redizajnirate za praznike ili neku drugu posebnu priliku. Bez obzira na vaše razloge, redizajn vašeg web sajta može imati velike koristi.

Šta je redizajn web sajta?

Redizajn web sajta je proces modernizacije, popravke ili repozicioniranja web stranice kako bi se povećao promet, angažovanje, prihod i još mnogo toga.

Redizajn nije uvek usredsređen na promene dizajna prednjeg dela vidljivog korisniku. U nekim slučajevima se tehnička podrška ažurira ili popravlja kako bi se poboljšali učinci web stranice.

Dizajneri mogu redizajnirati bilo koji aspekt web stranice:

  • Brendiranje
  • Navigacija; dizajn ili struktura
  • Tipografija
  • Ikonice
  • Fotografije
  • Boje
  • Izgledi stranica
  • CTA dugmad
  • Kontaktni elementi
  • Doživljaj korisnika
  • Procese plaćanja

Bitno je da ne pomešamo održavanje web sajta sa redizajnom web sajta, Redizajn se odnosi na velike promene reviziju dizajna ili karakteristika web stranica, dok se održavanje web sajta odnosi na očuvanje glavnog dizajna uz sprovođenje manjih promena na sajtu.

Zašto treba da redizajniramo web sajt?

Trendovi web dizajna se menjaju. Preduzeća evoluiraju. Potrošači postaju izbirljiviji. Ovo su samo neki od načina na koje spoljni izvori nalažu redizajn.

U nekim slučajevima promene nalaže sajt sam po sebi. Tačnije, podaci nam daju do znanja da nešto nije sasvim u redu i sugerišu da bi redizajn mogao da pomogne da se to popravi.

Bez obzira na to zašto web sajt treba redizajnirati, cilj vašeg projekta je isti: obezbediti bolje korisničko iskustvo korisniku i shodno tome, učiniti web sajt uspešnijim izvorom potencijalnih klijenata, prihoda, korisnika, čitalaca…

Priprema za redizajn sajta

Redizajn web sajta je kompleksan posao. To bi trebalo da bude pristup baziran na podacima koji su sakupljeni od strane interakcije sajta sa korsnicima i popravljanja istih bez obira koliko su one velike ili male.

Dakle, ovome treba da pristupite sa istom pažnjom i planiranjem koje ste uložili u izgradnju web sajta od nule.

Evo šta treba da uradite da biste se pripremili za redizajn:

1. Treba razumeti zašto je redizajn potreban

Obično nešto pokrene diskusiju oko redizajna. Ako možete da odredite odakle je to tačno krenulo će vam pomoći da odaberete najbolji pristup.

Može biti da je vaš klijent (ili vi sami) komentarisao starost web sajta, trenutni SEO rank, loši pop up prozori, loše dizajniran tunel prodaje, probleme sa dobijanjem potencijalnih klijenata itd.

Razumevanjem šta je ono što je pokrenulo želju za redizajnom, možete započeti planiranje pravog pristupa (treba promeniti izgled, boje, veličinu teksta, dodati dugmad, ukloniti ih itd.)

2. Pogledajte analitike sa korisnicima

Na raspolaganju vam je mnogo podataka i ovo vam može pružiti sjajan uvid u to šta funkcioniše na sajtu, a šta ne i gde treba da usredsredite svoje napore na redizajniranju.

Google analitika

Google analitika je dragocen resurs pri redizajniranju web sajta. Svaka sumnja koju ste vi ili vaš klijent imali u vezi sa neadekvatnošću dizajna stranice ili njenog sadržaja može se potkrepiti uvidom u brojeve.

Prvo što treba pogledati su podaci o publici:

Ko posećuje web sajt? I da li je pravi korisnik za koji je web sajt napravljen(ciljana grupa)?

Ako da, šta ih onda sprečava da rade ono što bi trebalo? (Tok korisnika će vam pomoći da ovo vizualizujete.)

Ako je odgovor ne, da li je problem u tome što je web stranica dizajnirana za pogrešnog korisnika? Zamislite kako bi izgledali ključni pokazatelji učinka poput stope posete samo jedne stranice, vremena na sajtu i konverzija ako biste ga redizajnirali za tog korisnika.

Sledeća stvar koju treba pogledati je učinak pojedinačne stranice. Ove informacije možete pronaći u odeljku Ponašanje:

Uopšteno gledano, koliko ste zadovoljni performansama sajta? Te informacije ćete pronaći u samom gornjem redu.

Ako je web sajt kao celina ozbiljno loša, moraćete da koristite druge izvore da biste pokušali da vidite probleme.

Ako je problem nađen na određenim stranicama ili delovima vašeg web sajta, ovi podaci će biti korisni. Na primer, koje stranice imaju najbolje korisničko iskustvo pri korišćenju:

  • Prikazi stranice?
  • Prosečno vreme na stranici?
  • Stopa posete samo jedne stranice?
  • Vrednost stranice?

Da li u nedostaju neke važne stranice ili nemaju ozbiljne rezultate? Šta sumnjate da uzrokuje ovaj problem? Itd.

Pokušajte da shvatite zašto vaše naizgled najvrednije stranice ne dobijaju potreban promet i angažovanje. Alat Behavior Flow takođe će vam pomoći u tome.

Ankete i povratne informacije

Postojeći podaci Google analitike će vam pokazati šta se dešava sa vašim web sajtom i gde mu je potreban redizajn. Ali nemojte se oslanjati samo na svoje pretpostavke zasnovane na podacima. Trebalo bi da odete direktno do izvora.

Jedan od načina da to uradite je dodavanje ankete ili vidžeta za povratne informacije na vašem sajtu. Na ovaj način, posetioci koji se osećaju snažno (bilo kako) prema dizajnu vaše web stranice mogu vam dati direktnu inforaciju.

Usability test

Drugi način da dobijete direktan ulaz od posetilaca i kupaca je postavljanjem testova upotrebljivosti na web sajtu.

Pomoću alata kao što su heatmaps i snimači sesija, zapravo ćete videti šta ide po zlu dok se kreću po vašem web sajtu. To je odličan način da shvatite gde vaš dizajn ili fukcionalnost zbunilo korisnika.

Neki od najkorisnijih alata za sprovođenje testova upotrebljivosti su Aurora Heatmap, Hotjar i Crazi Egg. Više o njima možete pročitati ovde.

Većina ovih alata će imati sledeće korisne funkcije:

  • Heatmaps – koji vam prikazuju najčešće gledane delove stranica, kao i one koje ljudi ignorišu.
  • Snimke – možete snimati sesije posetilaca i videti da li se kreću po vašoj sajtu i angažuju se sa elementima kako ste želeli.
  • Ankete – možete da kreirate prilagođene vidžete za povratne informacije koje ćete postaviti uz bok ili u ugao web sajta.

Testiranje upotrebljivosti je zaista efikasno samo ako imate uzorak povratnih informacija i ulaznih podataka posetilaca velike veličine – a ovaj alat to omogućava ako platite poslovni plan. Dakle, imajte to na umu kada planirate projekat redizajna web sajta.

3. Uradite reviziju web sajta

Vreme je da pristupite praktičnom pristupu da biste procenili dizajn i upotrebljivost web sajta. Postoji nekoliko stvari koje treba uraditi:

Uporedite dizajn sa trenutnim trendovima

Trendovi web dizajna mogu se pojaviti ni od kuda i ne postoji garancija da će se dugo zadržati. Dakle, web sajtovima je lako da zastarevaju čak i ako su napravljeni u poslednjih godinu ili dve.

Prvo što treba proveriti je da li vaš web sajt ima zastarele dizajnerske trendove ili karakteristike. Ili ako prethodni izbor dizajna sada nije u modi.

Takođe biste trebali pogledati koliko se web sajt pridržava najboljih praksi web dizajna, poput teorije boja i pravila uparivanja fontova. Nema ništa loše u donošenju jedinstvenih dizajnerskih izbora za vašu web stranicu, sve dok se ne naprave suprotnosti sa onim što najbolje odgovara korisničkom iskustvu.

Napravite spisak najvažnijih zadataka


Sastavite listu od pet do sedam osnovnih zadataka koje želite da ljudi izvršavaju na vašem web sajtu. Na primer:

  • Pročitajte početnu stranicu i popunite obrazac za konsultacije na dnu.
  • Posetite stranicu Cene i odaberite plan.
  • Završite postupak plaćanja u roku od dva minuta.
  • Pogledajte video na vrhu stranice Rešenja da biste saznali više.
  • Znajte kako da kopirate kod kupona sa trake sa obaveštenjima i dodate ga pri plaćanju.

Zatim idite na svoju web stranicu kao posetilac i pokušajte da izvršite svaki zadatak jedan po jedan. Budite što objektivniji čak i ako se ne snalazite najbolje sa novim dizajnom, to će vam pomoći da saznate gde postoji problem.

Tipično, ako postoji problem sa izvršenjem zadatka, to je zbog nepridržavanja principa web dizajna. Ovi principi nas uče kako faktori poput pozicije, razmaka, veličine i tako dalje utiču na upotrebljivost web sajta.

Analizirajte konkurenciju

Posetite nekoliko web sajtova sa najboljim performansama i napravite poređenje sa svojim.

Kakve vrste signala šalju njihovi izbori dizajna u poređenju sa vašim? Na primer, da li tamna tema čini da njihov web sajt izgleda mlađe i modernije?

Koliko su efikasna korisnička putovanja u poređenju sa vašim? Na primer, da li sticky meni i traka za pretragu pružaju posetiocima brže iskustvo kupovine?

Šta je sa karakteristikama koje njihova web sajt ima, a vaš nema? Na primer, da li je njihova živopisna traka sa obaveštenjima manje ometajuća od vašeg promotivnog iskačućeg prozora?

Ako imate iste korisnike, možete mnogo toga da naučite o tome kako i zašto vaš dizajn nije dovoljno dobar.

Proverite tehnologije koje koristite

Poslednja stvar koju biste trebali pogledati je tehnologija. Jer pored dizajna i loša infrastruktura može dovesti do negativnog korisničkog iskustva.

Trebali biste pregledati:

  • Hosting
  • Menadžer sadržaja
  • Teme
  • Kako su pravljene stranice
  • Dodatke
  • Nezavisne integracije

Takođe pogledajte procese optimizacije web sajta, kao što su keširanje, kompresija slike i SEO.

Ako bilo koja od vaših tehnologija izaziva probleme sa performansama, tokom redizajna ćete želeti da pređete na bolju alternativu.

4. Napravite tačnu putanju redizajna

Ovde se radi samo o određivanju opsega projekta, a zatim o stvaranju vremenske linije i rezultata za njega.

Sada, za razliku od projekta web dizajna, morate da uzmete u obzir činjenicu da je web sajt trenutno aktivan i da ga kompanija koristi za poslovanje (čak i ako im ne donosi najbolje rezultate).

Znajući ovo, ne možete da zakažete projekat redizajna onako kako biste to uradili od početka. Postoji mnogo alata za upravljanje projektima koji vam mogu pomoći u ovom zadatku, uključujući Monday, Asana, Trello

5. Odredite KPI i postavite merljive ciljeve

Sada vam je potrebano praćenje učinka vašeg web sajta nakon promene.

Najbolji način da to uradite je da odaberete nekoliko ključnih pokazatelja učinka (KPI) koji će vam odrediti da li je redizajn uspeo ili ne.

Na primer, recimo da je prvi zadatak redizajniranja na vašoj listi prerada glavne slike na početnoj stranici. KPI poput stope konverzija može biti preširok pokazatelj da bi se utvrdilo da li je redizajn nešto poboljšao. Umesto toga, želećete da se usredsredite na šta će se primeniti na određeni redizajn.

Šta kažete na klikove na CTA dugme?

Baš kao što ste razložili korake u svom redizajniranom planu puta, svaki treba da ima pojedinačni skup KPI-a (ili samo jedan glavni) za nadgledanje.

Pored toga, želećete da postavite merljiv cilj u vezi sa KPI.

Recimo da menjate sliku, tekst i dugme na glavnoj slici. Znate da želite da se poveća broj klikova. Ali koliko bi povećanje značilo da je redizajn bio uspešan? 5%? 25%?

Pogledajte stare podatke o web sajtu, uspostavite neka merila i na osnovu toga postavite svoje ciljeve.

Kako uraditi redizajn sajta

Sada kada znate šta je sve potrebno za redizajn web sajta, vreme je da razgovaramo o tome kako to izvesti. Evo 10 koraka koje ćete preduzeti da biste osigurali da vaš redizajn bude uspešan:

Korak 1: Napravite predlog za redizajn web sajta

Čak i ako znate kakav je plan igre, klijent mora biti u toku sa onim što ćete menjati.

Napravite predlog za redizajn web sajta koji sadrži:

  • Obim posla
  • Procene projekata i rokovi plaćanja
  • Rok izrade i prekretnice
  • Spisak rezultata
  • Uslovi poslovanja

Korak 2: Pokrenite projekat

Koristeći ovde opisane korake, kao i pojedinačne zadatke koje ćete obaviti u okviru svakog, podesite svoj posao redizajniranja u sistemu upravljanja projektima.

Ne plašite se da sve napišete, na primer, kada i koliko da fakturišete klijentu za postignute ciljeve. Kada postavite sve zadatke i odredite im rokove, počnite da dodeljujete zadatke zainteresovanim stranama kako bi mogle da vide šta im sledi.

Nije loša ideja da obavite početni poziv sa svojim klijentom i timom i da ih obaveštavate kroz raspored u realnom vremenu.

Korak 3: Istražite, planirajte, organizujte

Sve u odeljku „Kako se pripremiti za redizajn web sajta“ biće urađeno u ovoj fazi posla.

Obavezno sačuvajte sve na namenskom mestu kako biste imali brzi niz referenci koje će vas, vaš tim i vašeg klijenta voditi kroz projekat.

Korak 4: Napravite rezervnu kopiju web sajta

Iako ćete raditi na dizajnu i razvoju na pripremnom serveru ili poddomenu, ipak biste trebali napraviti rezervnu kopiju web sajta. Postoji mnogo WordPress dodataka koji vam mogu pomoći u ovom zadatku.

Korak 5: Ažurirajte dokumentaciju za stilove

Ako web sajt koji treba redizajnirati još nema vodič za stil, sada je vreme da je napravite. Ako postoji, poželećete da pregledate šta se tamo nalazi i uverite se da su sve promene dokumentovane.

Nikada ne znate koliko puta ili koliko često ćete ažurirati ovu web stranicu (ili ko će to učiniti), pa je uvek dobro da je pregledate i ažurirate pre nego što uradite bilo šta novo.

Korak 6: Napravite okvirno izgled svih stranica koje će se redizajnirati

Osim ako ne vršite samo površne promene korisničkog interfejsa ili elemenata brenda, izgled stranica i protok strukture web sajta će se verovatno promeniti.

Provedite neko vreme stvarajući okvire za stranice ili delove web sajta na koje će redizajn uticati.

Korak 7: Napravite mockup i/ili prototipe

Za izradu prototipa možete koristiti bilo koji program na koji ste navikli bilo da je Photoshop ili Sketch, možete kasnije to prebaciti u WordPress.

Korak 8: QA redizajn

Kada se izradi vaš prototip i završi redizajn i / ili menjanje tekstova, pošaljite web sajt – QA osobi.

Ako ćete to rešiti sami, i to je u redu. Samo se malo sklonite od rada na dizajniranju i razvoju prototipa kako bi bolje sagledali funkcionalnost

Kada budete 100% zadovoljni onim što postoji, prenesite to svom klijentu i zatražite njihove povratne informacije o tome.

Korak 9: Izbacite web sajt na glavni server

Sa odobrenjem klijenta i kompletnom kontrolnom listom, možete da premestite svoj prototip na aktivnu web lokaciju.

Korak 10: Pažljivo proveravajte web sajt sledećih mesec dana

Trebali bi da pažljivo pratite Google analitiku, kao i svoje testove upotrebljivosti (ako i dalje imate postavljene mape toplote i snimke sesija) nakon pokretanja.

Cela poenta redizajna ovog web sajta je da pomogne vašem web sajtu da radi bolje. Ako vaši podaci to ne odražavaju, možda ćete želeti da opozovete sve promene koje ste uneli ili primenite alternativnu strategiju.

Jedna od lepih stvari kod korišćenja VordPress-a za izradu vašeg web sajta je ta što automatski čuva prethodne verzije vaših stranica.

Ako vaš sadržaj uzrokuje više problema, samo idite na reviziju stranice i vratite je nazad. Ako vaš problem uzrokuje vaš dizajn, možete da vratite staru rezervnu kopiju.

Naravno, ako je vaš redizajn uspešan, vreme je da vam se plati za završetak ovog dela redizajna i započnete sa sledećim!

Redizajn web sajta FAQ

Evo nekoliko preostalih pitanja koja biste mogli imati o pri pokretacnju projekta redizajna web sajta:

Da li će redizajn web sajta uticati na SEO?

Kratak odgovor je „Da“. A može ići u bilo kom smeru.

Ako uspešno redizajnirate svoju web stranicu i ona poboljša korisničko iskustvo, povećanje prometa, angažovanja i konverzija će vašoj web tranici podstaći pretragu.

S druge strane, ako napravite neke greške tokom redizajna i padne kod posetilaca, rang web stranice bi mogao da padne i dovede vas u lošiji položaj nego ranije.

Treba uzeti u obzir još jednu stvar kada je SEO u pitanju.

Kada napravite velike promene u sadržaju i metapodacima stranice, to može negativno uticati na vaše rangiranje. Ali to nije uvek loše.

Na primer, ako neke stranice ponovo ciljate za bolje ključne reči, možete očekivati da će trebati neko vreme da ponovo povećate svoju vidljivost u pretrazi.

Problem postaje samo kada promenite nešto poput URL-a.

Ako jednostavno sačuvate redizajniranu stranicu na novom URL-u, svako ko dođe do tog starog URL-a (iz pretraživanja, sa društvenih mreža ili sa drugih web lokacija) na kraju će se naći na stranici sa greškom 404.

Dakle, ako napravite velike promene u strukturi sajta, morate imati na umu da koristite 301 preusmeravanje kako biste zadržali posetioce na aktivnim stranicama i sačuvali link juice originalne stranice u pretrazi.

2. Koliko košta redizajn web sajta?

Većina dizajnera naplaćuje od 100 do 5000+ Eura za potpuno nov web sajt. Cene su prilično jednostavne jer znate koliko vremena i resursa je potrebno za izgradnju određene vrste web sajta, kao i vrednost koju će vaš klijent od toga dobiti.

Međutim, određivanje cene redizajna web sajta nije tako jednostavno. Realno, to bi moglo koštati od 50 EURA (za jednostavno osvežavanje brenda) do više od 1000 EURA (za kompletan remont).

Sve to zavisi od obima posla.

Evo nekoliko stvari o kojima treba razmisliti pre nego što klijentu date bilo kakvu ponudu:

  • Da li će vam klijent dati vreme da pokrenete testove upotrebljivosti i prikupite podatke potrebne za stvaranje odgovarajuće strategije?
  • Koliki deo web stranice treba redizajnirati?
  • Koliko su složene promene?
  • Da li ćete trebati da angažujete stručnjaka za dizajn, kodiranje ili pisanje?
  • Da li ćete provesti vreme prebacujući se na neku drugu tehnologiju?
  • Koliko brzo treba preuerediti dizajn?

Ako možete da procenite ukupno vreme koje ćete potrošiti na projekat, kao i troškove dodatnih resursa, vaš predlog projekta i troškovi biće mnogo precizniji.

3. Koliko će trajati projekat redizajna sajta?

Sve zavisi od obima posla. Osim toga, ako postepeno pristupite primeni promena, to će produžiti i dužinu posla.

Ali recimo da radite na laganom osvežavanju korisničkog interfejsa. Ako uzmete u obzir svo vreme koje provodite prikupljajući i analizirajući podatke i postavljajući ciljeve, verovatno će trebati između mesec ili dva da biste sve obavili.

S druge strane, nešto veće ili složenije može trajati mesecima i mesecima.

I mada vaš klijent možda neće biti uzbuđen da to čuje, podsetite ga zašto web sajt uopšte treba redizajnirati: Ne radi onako kako bi trebalo (ako uopšte i radi).

Zatim im objasnite vrednost metodičkog pristupa redizajniranju.

Davanjem prioriteta delovima web sajta koji izazivaju najveće probleme, i oni će početi da vide napredak pre nego što se posao završi.

To znači da neće morati da troše ogromnu sumu novca na projekat redizajna pre nego što se ikada nadaju da će povratiti uloženo. Oni će platiti za svaku fazu projekta i polako, ali sigurno videće kako njihov web sajt počinje da generiše sve više i više prihoda.