Web dizajn trendovi 2021.

Novi trendovi u web dizajnu su stigli! Pogledajte kako će izgledati web stranice u 2021. godini.

Na trendove dizajna često utiču kulturne promene koje se dešavaju širom sveta. Ove godine doživeli smo izuzetno dramatične promene u sferi digitalnog dizajna. COVID-19 nas je stavio u karantin, gurajući nas da dublje zalazimo u digitalni svet i menjajući način na koji živimo svoj život. Daljinska stvarnost „Ostanite kod kuće“ s kojom smo se suočili izazvala je dizajnere da ponovo stvore stvarna iskustva i učine ih digitalno dostupnim.

To uključuje umetnost tipografije novina, neobične šeme boja, 3D simulacije proizvoda za kupce na mreži, da pomenemo samo neke. U ovih 12 primera pronaći ćete pojedinačne trendove koji se uklapaju u odvojene industrije i persone korisnika.

Ključno je zapamtiti da primena ovi stilovi nisu samo estetska odluka. To je u suštini balansiranje između kvaliteta i količine. Odlučivanje koji određeni trend odgovara našim poslovnim ciljevima je ono što će pozitivno uticati na našu publiku i njen tok delovanja.

1. Elegantni fontovi

Elementor

Staro verovanje o korišćenju sans serif fontova kao uobičajenog stila fontova za web dizajn menjalo se s vremenom. Zaista, sans serif fontovi su oduvek bili omiljeni od web dizajnera zbog njihove elegantne čitljivosti i jednostavne strukture. Premotavanje unapred do 2021. godine: veličine i rezolucije ekrana su veće i jasnije nego nekada. Suprotno njihovim „zastarelim“ prethodnicima, poput CRT monitora iz 1980-ih, ekrani koje sada dizajniramo privlačniji su za ukrašene, teže serifske fontove.

Na primer, veći ekrani omogućavaju da serifski fontovi izgledaju manje pretrpani i čitljiviji – zahvaljujući povećanom prostoru oko reči. Isto tako, veća rezolucija čini da teža ili slavnija slova izgledaju jasnije. Zapravo postoje određene porodice fontova sa serifima koje su dizajneri zavoleli, gde smo primetili izraženu sklonost fontovima u „elegantnom“ stilu. Primeri takvih uključuju poznate porodice fontova Georgia ili Times (obe se nalaze u Google Fonts). Postali su popularni i manje poznati fontovi – kao što su Portrait ili Noe Displai.

2. Tipografski efekti i animacije

Kompanija proteinskih pločica Lupii sadrži animirane tipografske elemente koji koriste rečenicu ili zbirku reči u dekorativne svrhe. Ovaj trend kreativnog dizajna razlikuje se od tehnika povezanih sa tipovima koje smo navikli da viđamo, poput stvaranja prilagođenog fonta ili pametnog uparivanja fontova.

Animirani niz reči često će biti strukturiran kao određeni oblik, suprotno standardnom horizontalnom formatu rečenice s leva na desno. Na kraju, uloga elementa uvek će biti u dekorativne svrhe, a ne samo kao tekst koji se čita. Dizajneri će obično koristiti ovu tehniku da prenesu brendiranje ili marketinški cilj, stvarajući željenu vibraciju ili vizuelnu temu. Lupii kombinuje tradicionalno sa nekonvencionalnim. Na levoj strani ćete pronaći predlog vrednosti proizvoda kao H1, kratak opis i dugme za poziv na akciju. Na desnoj strani se nalazi animirani kovitlac sastavljen od reči koji razrađuje dodatu vrednost proizvoda neformalnijim tonom glasa usmerenog na kupca.

3. Korišćenje Emoji-a

Nije nam novost da je komunikacija širom sveta prihvatila digitalnu interakciju. Bez obzira na razdaljinu od 5.000 km ili pet metara u okviru jedne kuće, ljudi neprestano komuniciraju preko svojih tastatura. To uključuje e-poštu, aplikacije za razmenu poruka, grupne forume itd. Stvari su porasle daleko više od reči – alfanumerički znakovi praćeni razigranim emojijima u elementima pisanog teksta sada su sastavni deo našeg digitalnog leksikona.

Rastuća popularnost emodžija našla se i u kutiji alata web dizajnera. Kreatori web-a prihvatili su razigrani, umiljati jezika emoji-ja, koristeći ih kao deo samog sadržaja svoje web stranice. Iskorišćavanje ovih ilustrovanih poteza sada je efikasan, jednostavan način za ilustraciju sentimenta brenda i neverbalnih poruka na jeziku koji je poznat korisnicima svih porekla. Komunikacija sa ciljanom publikom svih jezika i dijalekata napreduje ovom tehnikom – glas vašeg brenda sada se može čuti na vizuelni, neverbalni način.

4. Dizajn i trend boja

Korišćenje svetlih boja u dizajnu weba i interfejsa predstavlja jednu od najvećih razlika između štampe i web dizajna. Kvalitet i vidljivost svetlih boja često se ugrožavaju kada se koriste u dizajnu štampe – gube svoje bogatstvo i izgledaju neprozirnije i mutnije.

Svetle boje imaju suprotan efekat na ekranu i mogu imati prednost čak i nad tamnim, smelijim bojama. Oštrina i jasnoća ekrana zapravo mogu dovesti do toga da su takve boje preterane i čak stresne za ljudsko oko. Dizajneri su sada prihvatili prednost upotrebe svetlih boja kako bi izbegli potonje. U stvari, dodata vrednost korišćenja svetlih boja u web dizajnu prevazilazi vizuelno iskustvo posetioca – svetle boje takođe pogoduju angažovanju korisnika. Umirujući efekat svetlih boja često podstiče korisnike da ostanu duže na stranici, uživajući u spokojstvu i toplini palete boja.

5. Negativne boje

Na drugom kraju spektra boja – leži trend boja sasvim druge prirode. Sve više i više dizajnera gravitira ka upotrebi vrlo smelih boja, sa usaglašenim naglaskom na primarnim bojama: crvenoj, plavoj i žutoj. To često uključuje višestruko duboko kontrastne kombinacije primarnih boja, srodne temama sličnim stripovima i motivima u stilu 90-ih. Podrazumeva se da ove vrste paleta boja često ciljaju mlađu publiku, naglašavajući optimističnu, uzbudljivu atmosferu.

Slike i ilustracije

6. Crno-bele ilustracije sa teksturama

Nekada u novinarskoj industriji štampanje u boji nije bilo opcija. Da bi svom sadržaju dodali umetničke efekte, u novinama bi se nalazili crno-beli ručno crtani dizajni koje su kreirali crtači. Ovaj jedinstveni stil inspirisan crtanim filmovima nadoknadio je nedostatak slika u boji i slika.

Karikaturisti su takođe počeli da koriste crne ilustracije zasnovane na teksturi kako bi dopunili veliku količinu teksta koju novine ili slična publikacija obavezno uključuju. Virtuoznost ovih grafičkih elemenata je način na koji uravnotežuju tekstualne članke ublažavajući kognitivno opterećenje čitaoca jednostavnim, privlačnim slikama. Sve to rečeno, ilustracije zasnovane na teksturi sada se kreiraju digitalno, što neizbežno dovodi do toga da izgledaju malo drugačije od svojih ručno nacrtanih prethodnika. Ova suptilna promena ima manje implikacije na dizajn, kao što je ravnomernija nijansa crne i preciznija simetrija i poravnanje.

Mailchimpova početna stranica ilustruje ovu podvojenost, jer se njihov stil slike heroja malo razlikuje od odeljka sa tri kolone sa tri crne digitalne ilustracije.

7. Crne konture

Motiv crnih ilustracija koje su web dizajneri zavoleli takođe je postao popularan u drugim formatima: crni obrisi oko različitih elemenata na njihovoj web stranici. Ove crne linije i ivice mogu se razlikovati u debljinama – često se koriste kao pregrade za stranice, posebno kao mrežne kutije brojnih veličina. Ono što takođe volimo kod ovog nadolazećeg dizajnerskog trenda je kako njegovi dizajnerski elementi često kombinuju ove crne linije i ilustracije sa stvarnim fotografisanim slikama, kao što se vidi u šemi dizajna Roze Bunker-a.

Ove slike obično predstavljaju celu fotografiju ili isečak. U svakom slučaju, crne ivice i akcenti imaju snažan uticaj na angažovanje korisnika. Zahvaljujući ovom zadivljujućem tipu vizuelnog izgleda, posetioci web stranice gotovo uvek odmah primete ove slike – posvećujući punu pažnju porukama i iskustvima koja dizajner želi da prenese.

8. Prosti oblici

Umetnički stil ere 90-ih takođe se vratio u trendove web dizajna – ovog puta u obliku motiva jednostavnih oblika integrisanih u dizajnerske šeme. Ove pojednostavljene dvodimenzionalne ilustracije oblika mogu se pohvaliti jednom nijansom boje i bez dubine ili teksture. Primere ovih stilova oblika možete videti na web lokaciji Happy Socks koja koristi dvodimenzionalni dizajn na ambalaži proizvoda i na celoj stranici.

Na ovim osnovnim oblicima takođe može biti napisan tekst i često podsećaju na dizajn nalepnica iz 80-ih ili 90-ih. Ovi oblici se takođe mogu koristiti kao dugmad (statična ili animirana) ili kao nalepnica koja nas obaveštava o ograničenoj vremenskoj promociji. Bez obzira kako ove nalepnice izgledaju ili podrazumevaju, njihov zajednički cilj je da skrenu pažnju posetioca web stranice.

9. Kreativne i netipične fotografije proizvoda

Za one koji ne vole kupovinu putem Interneta, ovaj sledeći trend je za vas. Najveći izazov u ​​kupovini proizvoda na mreži je neznanje kako oni izgledaju u stvarnom životu. Mnoge prodavnice e-trgovine počele su da koriste 3D simulacije kako bi pružile vizuelno rešenje upravo za ovo upozorenje. Ono što očekujemo da ćemo videti 2021. godine su još dalje poboljšane tehnike 3D vizualizacije, sa detaljnim detaljima i izuzetno visokim rezolucijama.

Njihove slike omogućavaju kupcima na mreži da bolje razumeju teksturu tkanine jakne i kako ona izgleda iz svih uglova. To su tačne vrste detalja koje kupci na mreži traže.

10. Umetnički kolaž

Koncept kolaža u umetničkoj industriji potiče još iz 1914. godine, pre svega u Francuskoj – u vreme kada je kubizam, umetnički pokret s početka 20. veka, bio široko popularan. Koncept kolaž umetnosti često se pojavljuje u brojnim vrstama medija, poput novina, časopisa, postera, ali digitalni mediji retko mogu da se nađu u njima.

Kolažne umetničke kreacije nedavno su se vratile putem društvenih mreža. Prelazni format za priče i sadržaj feed-a vesti, kolaži su se takođe probili na polju web dizajna. Kolaž web stranice najčešće će sadržati vizuelnu sliku pune širine, precizan isečak slike (obično fotografije) – sve integrisano u kombinaciju grafike u punoj boji i ilustracija sa uzorkom.

Na slikovnoj kartici „NAJBOLJI POKLONI“ kompanije Urban Outfitters, asortiman majica nalik kolažu uverava kupce na mreži da ova prodavnica prodaje širok spektar stilova, povećavajući verovatnoću da će pronaći proizvode prilagođene njihovom ličnom stilu.

11. Jednostavni nadrealizam

Mnogi dizajneri su još više unapredili trend kolažne umetnosti, dizajnirajući svoje web stranice u nadrealističkom stilu. Ovu tehniku karakteriše način na koji postavlja elemente na kontintuitivno, neobično poreklo.

Guccijev primer stavlja svaku tašnu na jedinstvenu pozadinu zasnovanu na slici. Kupci tada mogu da vide svaki predmet u potpuno drugačijem svetlu. Odjednom je dodat sloj izgleda i osećaja svake tašne i njene modne vibracije. Nadrealizam u web dizajnu takođe uključuje blistave boje i teksture koje predstavljaju apstraktni, umetnički um stvaraoca. Vremenom sve više i više web stranica za e-trgovinu koriste ovaj trend da bi predstavili svoje proizvode na nov, emotivan način.

12. Menu sa motivima stranice

I na kraju, ali ne najmanje važno, menu na web stranicama, jedan od najvažnijih elemenata interfejsa, bili su epicentar nekoliko dizajnerskih trendova. Vrteći se tradicionalnom strukturom menija, ovo je ono što nazivamo „galerija napola lebdeća, pola navigacioni meni“. Izgleda da je to uobičajeni standardni meni sa nominalnom vrednošću, ali kada se jednom zadrže, pojavljuju se slike koje otkrivaju kratak pogled na sadržaj koji ćemo videti u sledećem koraku.

Ovo zanimljivo iskustvo može ići i dalje (kao što ćete videti kod CHIVICHIVI-ja): svaka posebna stavka menija na koju zadržite kursor (gotovo uvek) prikazuje drugačiju sliku, ukazujući na bogata, raznovrsna iskustva koja čekaju na svakoj stranici koju sretnemo.

Podelite:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Sadržaj